شرح آنلاین - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویی برای معلولان ساکن در روستاها و شهرهای آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری خبر داد.

محسن ارشدزاده عصر امروز در آیین افتتاح ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهزیستی آذربایجان‌شرقی که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی در روستای سرقین شهرستان اهر برگزار شد، با اشاره به این‌که ۱۶ واحد مسکن مددجویی آذربایجان شرقی متعلق به خانواده‌های دارای ۲ معلول است اظهار داشت: بهزیستی به خانواده‌های دارای معلول عادی ۱۰ میلیون تومان، روستایی دارای ۲ معلول ۱۸ میلیون تومان و شهری ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: اولویت در ساخت مسکن مددجویی با خانواده‌هایی است در مسکن ناایمن زندگی می‌کنند که خدای‌ناکرده در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه دچار آسیب‌دیدگی نشوند و در همین راستا تامین مسکن برای خانواده‌های دارای معلول را به خانواده‌هایی ارجح می‌دانیم که خانه‌شان با کوچک‌ترین تکانه در معرض تخریب قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به آغاز طرح تامین مسکن برای خانواده‌های دارای معلول از سال ۸۲ اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز طرح تامین مسکن مددجویان بهزیستی تا به امروز ۸ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن برای مددجویان و معلولان تحت حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی احداث شده و از سال ۹۴ تاکنون سازمان بهزیستی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌کند.

ارشدزاده از تامین مسکن برای ۴۵۲ خانواده دارای ۲ معلول در آذربایجان شرقی از سال ۹۴ تا به امروز خبر داد، افزود: امسال طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بسیج سازندگی استان انعقاد کرده‌ایم تا پایان سال‌جاری ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی برای معلولان تحت حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قرار است در سطح کشور ۵۰۰۰ واحد مسکونی احداث شود که ۵۰۰ واحد آن متعلق به استان آذربایجان شرقی است و بر اساس آخرین وضعیت همکاران اقدامات آغاز ساخت واحدهای مسکونی را شروع کرده‌اند و اکنون در حال اخذ مجوزها از دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بابیان اینکه‌ هر واحد مسکن مددجویی ۵۵ مترمربع زیربنا خواهد داشت، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان بسیج سازندگی هر مترمربع مسکن مددجویی ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد که با وام ۴ درصدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک بلاعوض بهزیستی ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی تا پایان سال‌جاری در استان آذربایجان شرقی احداث می‌شود.

ارشدزاده همچنین از احداث ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی برای خانواده‌های دارای معلول در شهرهای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ساخت مسکن شهری برای مددجویان بدون هیچ محدودیتی انجام می‌گیرد و هر پروژه برای اخذ اعتبار به سازمان ارجاع می‌شود البته در این میان شرایط خانواده‌ها را نیز لحاظ می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که سال گذشته اداره‌کل بهزیستی آذربایجان شرقی در حوزه مسکن و اشتغال رتبه نخست کشوری را به دست آورده بود، تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز امروز خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی، تامین مسکن است.

منبع : تسنیم