شرح آنلاین - معاون صداوسیما در یادداشت خود آورده که نکار نمى‌کنیم که براى میدان دادن به جوانان مقاومت زیادى وجود دارد.

علی دارابی معاون استان‌های صداوسیما در یادداشتی نوشت: «از دانشجویانم در کلاس رسانه و جامعه کارشناسى ارشد دانشگاه صداوسیما خواستم نامه‌اى به رهبر حکیم انقلاب اسلامى بنویسند و درباره نقش خودشان (دانشجویان) در تحقق بیانیه گام دوم حرف بزنند.»

رئوس مطالب دانشجویان بشرح زیراست؛

ما ازاینکه رهبر عزیزمان این همه روى جوانان براى اداره امور حساب باز کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

ما در عین حال معتقدیم باید مراحل مدیریتى را گام به گام باید طى کنیم و گرنه مثل برخى انتصاب شتاب‌زده بنام جوانگرایی، آینده مدیریتى جوانان را بدست خود از بین می‌بریم.

انکار نمى‌کنیم که براى میدان دادن به جوانان مقاومت زیادى وجود دارد.

حفظ احترام بزرگترها و بهره‌گیرى از تجارب آنان یک اصل راهبردى است.

در دانشگاه‌ها باید مهارت و حرفه آموزى، تعلیم و تربیت مقدم بر محفوظات و جزوه نوشتن باشد.

تکریم ایثارگران، مجاهدان دیروز و مردان و زنان مومن و انقلابى را یک وظیفه انقلابى براى خود می‌دانیم.

براى ورود در عرصه‌هاى مدیریتى نیاز به آموزش، انتقال تجارب، اعتماد داشتن و پذیرش ریسک و خطرپذیرى است درحالى که بخش عمده‌اى از مدیران درحال حاضر مدافع وضع موجود و ریسک‌پذیرى نیستند.

باید مطالبات، سلیقه‌ها و ذائقه نسل جوان را به رسمیت شناخت. ما چون پدرانمان نیستیم درعین اینکه آرمانگرا، انقلابى و طرفدار نظام هستیم.

وضعیت مدیریتى کنونى که حقوق و مزایاى کمى دارد و در بخش غیر دولتى و خصوصى چندین برابر بخش دولت حقوق و دستمزد می‌دهند انگیزه‌اى براى جذب در بخش‌هاى دولتى و حاکمیتى نمی‌گذارد.

جامعه کنونى ایران در نوعى بلاتکلیفى در راهبردها و مسائل بنیادى خود است. ماجوانان نباید چرخ را از نو اختراع کنیم. سوال اساسى ما این است که چرا سیاست‌هاى کلان نظام عملیاتى نمی‌شود؟ و هر جریان سیاسى می‌خواهد خودش سیاستگذارى کند بجاى آنکه مجرى سیاست‌هاى کلان نظام باشند؟

این‌ها چکیده‌اى از متن نامه ۱۶ دانشجو که ۶ نفر از آنان، دانشجویان دختر هستند مى باشد، البته دانشجویان مطالب دیگرى را هم نوشته‌اند که شاید در مجالى دیگر بازگو کنم. من هم نامه‌ها را امانتدارانه از طریق صحیحى که بدست رهبر معظم انقلاب برسد ارسال کردم. ضمناً نگارش نامه داوطلبانه و آزاد بود.

 

منبع : تسنیم