شرح آنلاین - باشگاه نود ارومیه در آستانه محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی و سقوط به دسته پایین تر قرار گرفت‌.

امتیاز باشگاه نود ارومیه که به صورت چند مرحله واگذاری به گروه های مختلف به دست ارومیه ای ها رسید حالا این باشگاه در خطر محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالاتی و سقوط به دسته پایین تر قرار گرفته است ماجرا از این قرار است که ۴ فصل پیش که امتیاز این باشگاه در اختیار شهرداری تبریز بود و با نام ماشین سازی شهرداری تبریز در رقابت های لیگ یک و برتر شرکت می کرد این باشگاه اقدام به جذب یک دروازه بان فرانسوی می کند اما این دروازه بان نیامده پس از یک هفته تمرینات را رها کرده و به کشورش بازگشت و دیگر به تیم ماشین سازی بازنگشت پس از آن امتیاز ماشین سازی در یک مقطع کوتاه به کارخانه و پس از کارخانه به شرکت گروه سرمایه گذاری دریک با مالکیت محمدرضا زنوزی واگذار شد.

امتیاز تیم ماشین سازی پس از یک فصل شرکت در لیگ یک با مالکیت زنوزی در این رقابت ها حفظ شد اما پس از آن زنوزی اقدام به خرید باشگاه تراکتورسازی کرد و تصمیم گرفت نام دیگر باشگاه خود گسترش فولاد را به ماشین سازی و نام باشگاه ماشین سازی را به گسترش فولاد تغییر دهد و همین امتیاز را به باشگاه نود ارومیه واگذار کند.

حال با گذشت چهار سال دروازه بان فرانسوی ماشین سازی شهرداری تبریز که این تیم را رها کرده بود و به کشورش بازگشته بود نسبت به دریافت مطالبات خود از این باشگاه شکایت کرده و با توجه به اینکه در انتقال امتیازها فقط نام باشگاه ها تغییر کرده و همین امتیاز دست به دست چرخیده و در مسابقات با نام نود ارومیه حضور فعالی دارد حالا باشگاه ارومیه ای به لطف مدیران وقت باشگاه ماشین سازی شهرداری تبریز و با شکایت دروازه بان فرانسوی در آستانه محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالاتی و سقوط به لیگ دسته دوم قرار گرفته است.

ظاهرا فیفا شنبه هفته گذشته با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال از این مرجع بزرگ فوتبالی در ایران از آخرین وضعیت باشگاه ماشین سازی شهرداری تبریز استعلامی را درخواست کرده است و به فدراسیون فوتبال تا ۱۱ جولای (۲۳ تیرماه) فرصت داده بود تا پاسخ استعلام درخواستی را ارسال کنند.

یکی از مقام های مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال که نامش نمی خواست فاش شود در این خصوص به خبرنگار دی اسپورت گفت : معمولا در این موارد که امتیاز یک باشگاه در چند مرحله انتقال یافته و با نام های مختلف در مسابقات شرکت می‌کند چیزی تغییر نمی یابد چرا که امتیاز همان امتیاز باشگاه قبلی بوده و فقط نام آن تغییر یافته و مهم تر از آن در مسابقات حضور فعال دارد.

او افزود : در این موارد فیفا از ما استعلام می گیرد و ما نیز اعلام می کنیم که در مسابقات حضور فعال دارد یا خیر که باید بگویم در بحث ماشین سازی شهرداری نیز همین کار انجام دادیم و اعلام کردیم که امتیاز این باشگاه به باشگاه نود ارومیه انتقال یافته و در مسابقات حضور فعال دارد.

این مقام مسئول ادامه داد : در این موارد در صورتی خطر محرومیت باشگاهی را تهدید نمی کند که آن باشگاه منحل گردد اما در بحث ماشین سازی شهرداری تبریز این باشگاه منحل نشده بلکه امتیاز آن واگذار شده است.

نود ارومیه در آستانه محرومیت از نقل و انتقالات و سقوط به دسته دومنود ارومیه در آستانه محرومیت از نقل و انتقالات و سقوط به دسته دوم

 

منبع : دی اسپورت