شرح آنلاین - نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا می‌گوید:‌ قیمت واقعی کاغذ در بازار آزاد باید بندی ۱۵۰ هزار تومان باشد نه ۵۰۰ هزار تومان.

احمد شریفان، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا،‌ با اشاره به کاهش برخی قیمت‌ها در بازار کاغذ گفت:‌ در حوزه کاغذ چاپ و تحریر هنوز کاغذهایی که در بازار است با کاهش قیمت قابل توجه مواجه نشده است،‌ شاید یکی از مهمترین علت‌های آن این باشد که کاغذ از مجاری غیر متخصص وارد بازار می‌شود‌، متاسفانه در یکسال گذشته با توجه به بخشی از مصرف‌کنندگان کاغذ یعنی ناشران از دیگر مصرف‌کنندگان غفلت شد و با ورود غیرمتخصصانه وزارت ارشاد قیمت‌ها با تورم غیرقابل توجیه مواجه شد.

وی ادامه داد:‌ امروز کاغذ در بازار آزاد به علت نبود نظارت به قیمت ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود‌، آن هم کاغذی که همه ما می‌دانیم با ارز دولتی وارد شده است،‌ در حالی که باید بندی ۱۵۰ هزار تومان باشد.

شریفان با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره خروج کاغذ از سایه ارز دولتی گفت: من به عنوان یک عضو فعال اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا‌، تا چندی پیش اطلاع چندانی از خروج کاغذ از فهرست کالاهای اساسی نداشتم‌، لازم بود دولت در این زمینه بخشنامه‌هایی به اتحادیه‌های مربوطه ارسال می‌کرد.

 

 

منبع : تسنیم