شرح آنلاین - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بیانیه گام دوم ماموریتی که رهبر انقلاب به تبریز داده اند نشان دهنده ظرفیت تبریز و آذربایجان است که این برای تبریز یک تکلیف است .

آیت الله سید احمد خاتمی امروز در همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب که در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد با بیان این مطلب افزود:بخش خوب و قابل تقدیر همایش این است که مسئولان از کلی گویی بیرون آمدند و به طور کامل بر روی شهر متمرکز شده اند.

وی ابراز کرد: یکی از موضوعات اشاره شده در بیانیه گام دوم، عدم رشد در عدالت است اما رهبر انقلاب تاکید فرموده اند که این به معنای عدم کار در عدالت نیست چرا که قبل از انقلاب کشور در اختیار یک خانواده بود و همه امکانات در پایتخت بود و نه تنها روستاها بلکه شهرهای بزرگ نیز امکانات نداشتند اما امروز حتی خانوارهای ده نفره در روستاها نیز از خدمات استفاده می کنند.

آیت الله خاتمی در رابطه با ویژگی های یک شهر خاطرنشان کرد: ویژگی های شهر تراز اسلام و نمونه این است که در تمام عرصه ها دین حرف اول را بزند، یعنی به بهانه نشاط جوانان با انحراف و عبور از خطوط قرمز برنامه های غلط اجرا نشود، نباید به قیمت غفلت از خدا جوانان را شاد کرد.

وی ادامه داد: عدالت اجتماعی یعنی توزیع امکانات در شرایط مساوی به صورت مساوی که این امر با جلوگیری از رانت خواری مقدور است، نباید هیچ کس خودش را فراتر از قانون یا بدون قانون بداند چرا که آرمان بلند رهبر انقلاب این چنین شهری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئولان بخش های مختلف اظهار کرد: هرکسی در جایی مسئول می شود، بچه ها و اقوام و آشنایان را استخدام می کند، این ویژگی عدالت اجتماعی نیست. استاندار محترم خیلی سریع گذشتند از اقتصاد مقاومتی، نزدیک یک دهه است که رهبر انقلاب سال ها را نام گذاری می کنند و این نام های سال، اجزای اقتصاد مقاومتی است اگر تمام نسخه پیچیده شده توسط رهبرانقلاب در اقتصاد مقاومتی اجرا می شد، اقتصاد ما وضعش این نبود تبریز با این نماینده ولی فقیه شاداب و فعال، جان تازه ای به خود گرفته و با این وضع آینده درخشانی خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط:

هویت شهری به معماری ایرانی اسلامی نیاز دارد/سنگین کردن کفه ترازوی عدالت وظیفه مدیریت شهری