شرح آنلاین - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: انتظار از معماری استان این است که در راه تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب براساس واقعیت موجود و عملکرد گذشته بتوانند چارچوب فکری و فرهنگی متناسب با فرهنگ تبریز را ارایه و با ساخت بناهای فاخر متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی این شهر حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب که در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد با اشاره به این مطلب افزود: مباحثی مثل عدالت محوری و حل حاشیه نشینی نیز باید مد نظر مسئولان شهری باشد. عدالت در صدر اهداف جمهوری اسلامی است و در جمهوری اسلامی دلهای مسئولان باید به رفع محرومیت ها بتپد و از شکاف طبقانی بیمناک باشد.

وی ابراز کرد: کسب ثروت نه تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق نیز است اما تبعیض و میدان دادن به ویژه خواری ممنوع است چرا که غفلت از قشر های نیازمند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

امام جمعه تبریز در ادامه افزود: برای تحقق توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم باید با همت جمعی، با نگاه و گفتمان جدید در تعامل دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و دانشگاهی طرحی نو در اندازیم تا بازگشتی به هویت اصلی شهر داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تحقق مدیریت یکپارچه مدیریت شهری را یکی از مسایل مهم دانست و اضافه کرد: این بحث شامل مدیریت جوان، کارآمد و تعامل گرا و مشخص شدن نقش هرکدام در مدیریت یکپارچه شهری است و متاسفانه مدیریت یکپارچه بعد از ۶ برنامه توسعه هنوز تحقق نیافته است.

 

اخبار مرتبط:

 

رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب برای تبریز ماموریت های مهمی در نظر گرفته اند