شرح آنلاین - همزمان با نخستین روز هفته دولت 111 پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

در این مراسم که امروز در محل تالار اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق انجام شد استاندار آذربایجان شرقیضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: در شرایط کنونی به دلیل تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت شریف ایران انجام کارهای توسعه ای سخت است اما شرکت توزیع نیروی برق تبریز توانسته است در چنین شرایطی ۱۱۱ پروژه را با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری برساند.

محمدرضا پورمحمدی افزود: در دیدارهایی که طی روزهای گذشته با سفرای آفریقای جنوبی و جمهوری خلق چین داشتم نگاه آنها به جمهوری اسلامی ایران را نگاه مقتدرانه دیدم و این کشورها اراده ملت ما در ایستادگی و پیشرفت را می ستایند.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف در حوزه برق تبریز گفت: استفاده توان بخش خصوصی برای تولید انرژی های نو و پاک همچنین بهره مندی از فناوری های نوین به دلیل استعداد آذربایجان شرقی در به کارگیری آنها باید اولویت مسئولان این شرکت باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مهمترین ماموریت شرکت توزیع نیروی برق تبریز ساماندهی شبکه توزیع بازار تبریز است تا از حوادثی که هر از چندگاهی به دلیل فرسوده بودن شبکه برق این بخش تاریخی رخ می دهد جلوگیری شود.

پورمحمدی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم دست اندازهای بزرگی را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور پشت سر بگذاریم و امروز حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی از جستجو برای تامین خدمات به پذیرش برای ارایه فناوری ها تغییر یافته است.

وی همچنین در خصوص اطفای حریق جنگل های ارسباران نیز گفت: این عملیات با همت بسیج همگانی و حضور همه جانبه قشرهای مختلف انجام و آتش سوزی خاموش شد که انمرژی زیادی از ما گرفت اما افتتاح چنین پروژه هایی خستگی را از تنمان بیرون کرد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با ارایه گزارشی در خصوص پروژه های انجام شده توسط این شرکت گفت: هم اکنون این شرکت یک میلیون مشترک را تحت پوشش خود قرار دارد و هرسال ۳۰ هزار نفر به تعداد مشترکان آن افزوده می شود.

کاظمی افزود: امروز از ۱۱۱ پروژه ی ۲۰ میلیارد تومانی این شرکت ۱۶ میلیارد تومان در تبریز ، یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان در آذرشهر و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در اسکو به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت : تا پایان سال جاری ارزش تمام پروژه های در دست اجرای این شرکت به ۶۰ میلیارد تومان می رسد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه جذب می شود که تا دهه فجر به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته افزود: بهبود وضع روشنایی ۶۰ کیلومتر از معابر عمومی و تبدیل آنها به ال ای دی تاکنون و هدفگذاری تا ۱۰۰ کیلومتر برای پایان سال، تعویض کابل های مسی بدون روکش به طول ۱۰۰ کیلومتر و هوشمندسازی سه هزار کنتور برق مشترکین سنگین تاکنون و اتمام هوشمندسازی همه ۹ هزار و ۴۰۰ مشترک سنگین تا نیمه اول سال ۹۹ از برنامه های این شرکت است.