شرح آنلاین - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برپایی موکب امامزادگان آذربایجان شرقی در شهر سامرا خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدشهاب الدین حسینی با اعلام این خبر گفت: این موکب با سبقه مردمی امسال در ایام راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی از ۱۷ مهر ماه تا سوم آبان ماه در فاصله ۲۰۰ متری از حرمین عسگریین در شهر سامرا برپا می شود.

وی افزود: این موکب در این ایام روزانه در سه وعده غذایی برای ۱۰هزار زائر با همکاری خیرین و همکاران عزیز این اداره کل ضمن تهیه غذای لقمه ای و استقرار نانوایی در محل، خدمت رسانی می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص دیگر برنامه های این موکب ابراز داشت: مباحث فرهنگی نظیر کارهای مکتوب، راهنمایی زائرین، خیمه های معرفتی، تصاویر سه بعدی، برگزاری دستجات عزاداری در محل موکب و حرکت به سمت حرم با حضور علما و مداحان بنام آذربایجان شرقی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی همچنین ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم شهرهای سامرا و بلد، دیدار با رووسا و سران قبایل و عشایر شهرستان سامرا در راستای تقریب و تبلیغ و ترویج فرهنگ اباعبدالله (ع) و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های فرهنگی موکب امامزادگان آذربایجان شرقی است که با تقدیم هدایایی مورد تفقد قرار می گیرند.