شرح آنلاین _ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت نتوانسته در شش سال بودجه کشور را مطابق با درآمد و هزینه واقعی ارائه دهد و حالا می‌خواهد بودجه دوسالانه به مجلس ببرد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: این دولت که نتوانسته در ۶ سال بودجه کشور را مطابق با درآمد و هزینه واقعی ارائه دهد و در سال‌های گذشته بخش های مؤثری از بودجه عمرانی کشور را هزینه بودجه جاری کرده است، حالا به طور تعجب‌آور می‌خواهد بودجه دوسالانه به مجلس ارائه دهد. این امر مشکلاتی بیشتر از بودجه نویسی ناقص فعلی برای کشور و مردم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بودجه شرکت ها در یکسال مالی مورد حسابرسی و بازرسی قرار می گیرد گفت: دوسوم بودجه، بودجه شرکت های دولتی است. اگر دوسالانه کردن بودجه شکل بگیرد، تکلیف بودجه شرکت‌های دولتی کاملاً مبهم می شود.

بادامچیان افزود: از رییس جمهور که به حکم اصل ۱۲۶ قانون اساسی مسئولیت امور برنامه و بودجه را مستقیماً برعهده دارد می خواهیم در بودجه نویسی مطابق قانون اساسی عمل شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مصاحبه امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور که گفته بود نیمی از میلیاردهای کشور مالیات نمی دهند گفت: کشور را باید با مالیات اداره کرد. در تمام دنیا درآمد بودجه در کلان اختصاص به اخذ مالیات دارد. چرا دولت نمی تواند مالیات حقه را وصول کند؟ بویژه از صاحبان درآمد بیشتر و میلیاردرها و چرا در طول ۶ سال هیچ اقدامی جدی صورت نداده است.

وی در ادامه افزود: رییس سازمان امور مالیاتی کشور می گوید از سیصدهزار نفر کسانی که در تراکنش های مالی نشان می دهد درآمد میلیاردی دارند، نیمی از آنها اصلاً مؤدی مالیاتی نیستند و بقیه هم مالیات لازم را نمی دهند و فرار مالیاتی دارند. ما انتظار داریم دولت تدابیری بیندیشد که صاحبان درآمد خود سهم خویش را در اداره کشور با مالیات بپردازند. در این زمینه بیش از همه رییس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پاسخگو باشند.

بادامچیان از مجلس خواست که به مغایرت طرح بودجه دوسالانه با قانون اساسی و اصل ۵۲ توجه کرده، بودجه دوسالانه را نپذیرند و آن را به دولت بازگردانند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی و نام شهدای دانشجوی شرکت کننده در انقلاب دوم، خاطره سخنرانی شجاعانه امام خمینی در مقابله با کاپیتولاسیون آمریکایی رژیم طاغوت در ۴ آبان ۴۳ را یادآوری کرد که منجر به تبعید امام خمینی در ۱۳ آبان ۴۳ گردید.

وی تصریح کرد: آمریکا از آغاز ارتباط با ایران در دوران محمدشاه قاجار تاکنون همواره در صدد سلطه بر ایران و غارت منابع ملی و تحقیر ایرانیان بوده و نمونه بارز آن تحمیل دیکتاتورانه کاپیتولاسیون درباره مستشاران نظامی آمریکا در ایران در سال ۴۳ می باشد.

بادامچیان گفت: مؤتلفه اسلامی در آن سالهای خفقان در چاره اندیشی برای تحمیل کاپیتولاسیون به نظر امام عمل صادقانه کرد و شهدای چهارگانه ۲۶ خرداد ۴۴، خون پاک خود را در مجازات مزدور آمریکا به راه خدا اهدا کردند و یارانمان چون عسگراولادی و عراقی و سایر یاران حدود ۱۴ سال در زندان های مهیب طاغوت، مقاومت و فداکاری را اثبات کردند. و آمریکا در اجرای کاپیتولاسیون شکست خورد. درواقع آمریکا اثبات کرد که سازش و تسلیم در برابر جهانخوارگی را کافی نمی داند و تحقیر و ذلت و برنامه های ناجوانمردانه را حتی در برقراری کاپیتولاسیون تحمیل می‌نماید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: آمریکا در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی نیز یک روز از خصومت ورزی با ملت ایران کوتاهی نکرده است و ملت ایران نیز با رهبری امامت، با هوشمندی و بصیرت، آمریکا را رسوا  و به شکست کشانده است.

وی درباره اوضاع عراق و لبنان گفت: خواسته های به حق مردم نباید با طرح های خائنانه  استکبار آسیب ببیند. ملت های منطقه باید مراقب نفوذی های دشمنان در صفوف خود باشند.

بادامچیان با اشاره به سخنان مهم رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشگاه های ارتش اظهار داشت: مطالبات مردم عراق و لبنان در چارچوب های قانونی قابل تأمین است. مردم این دو کشور باید بدانند اولویت اصلی علاج ناامنی است. امنیت کلید ورود به حل هر مشکلی است. آمریکا و رژیم صهیونیستی با ناامن سازی کشورهای خطوط مقاومت می خواهند تضمینی برای امنیت خود پیدا کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری گفت: ایشان فرمودند: «نیروهای مسلح باید آمادگی لازم برای مقابله با فتنه را داشته باشند. این آمادگی دشمنان را از درگیری بازمی دارد.

وی با هشدار نسبت به دوقطبی سازی های کاذب و حاشیه پردازی های رئیس‌جمهور در سخنان یک ماهه اخیرش تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید هوشیار باشد و آمریکایی ها را ناامید سازد. به نظر می رسد آمریکایی‌ها در تدارک یک جنگ موریانه ای برای سست کردن ارکان دولت و مجلس و دستگاه قضایی هستند. رؤسای قوا باید از هر زمانی هوشیارتر عمل کنند.

بادامچیان با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید ملی است از تلاش های دستگاه قضایی برای راه اندازی کارگاه ها و بنگاه های تولیدی تشکر کرد و گفت: دولت نباید به سمتی برود که مملکت را تعطیل کند. ۵۰۰ کارگاه تولیدی توسط قضات شجاع و با تدبیر راه اندازی شده است. دولت باید با دستگاه قضایی همکاری کند و به راه اندازی کارگاه های تعطیل شده یا نیمه تعطیل کمک کند و کمک کار قوه قضائیه باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیوستن ایران به پیمان شانگهای را یک موقعیت ارزشمند ذکر کرد و اظهار داشت: امروز ایران اجازه ورود به یک بازار دو میلیارد نفری را پیدا کرده است. حزب مؤتلفه اسلامی طی ده سال گذشته در مذاکراتش با دولتمردان چین و دیگر اعضای پیمان شانگهای همواره بر عضویت ایران در این پیمان اصرار و این موضوع را در صدر وظایف و تلاش های خود قرار داده است. دولت امروز فرصت بازار پیمان شانگهای را در پیش رو دارد. دیپلماسی اقتصادی دولت باید در این باره مسئولانه عمل کند. این یک فرصت طلایی برای رونق تولید و اشتغال برای جوانان کشور است.

وی در پایان با اشاره به سالروز رحلت مرحوم حبیب الله عسگراولادی دبیرکل اسبق حزب مؤتلفه اسلامی و دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مرحوم عسگراولادی یک رجل سیاسی و مذهبی بود که عمر خود را در همگرایی نیروهای مؤمن به انقلاب و تجهیز آنها در برابر توطئه های آمریکا گذراند. او معتمد امام و رهبری و مجاهدی صادق، صالح و کارآمد بود. یاد او را گرامی می داریم و بر مسیر درست او که همدلی و همگرایی و وحدت نیروهای انقلاب است، پای می فشاریم.

 

الف_الف_۸۰