کرونا تا به حال هیچ کودکی (تا 8 سال) را مبتلا نکرده است و کوچکترین فرد دچار به این بیماری 14 سال دارد.

دانشمندان می‌گویند اگر بیماری حاد نداشته باشید ابتلا به این ویروس کشنده نیست.

خفاش‌های میوه‌خوار، متهم ردیف اول 

با توجه به علائم مشابه این بیماری با ویروس سارس و ابولا بررسی‌ها برای یافتن منشاء کرونا آغاز شد. خیلی زود بازار فروش غذاهای دریایی در شهر ووهان چین که بیشترین تعداد مبتلایان را داشت، مورد توجه دانشمندان قرار گرفت.در این بازار انواع خوراک های دریایی و در بعضی موارد خوراک حیوانات وحشی به فروش می رسد. پیش از این رد پای خون آلوده خفاش‌های میوه خوار در ایجاد بیماری ابولا برای دانشمندان به اثبات رسیده بود.

خوراک خفاش، متهم ردیف اول انتقال ویروس کرونا به انسان است. فروش و سِرو این خوراک در بازارها و رستوران‌هاى غذاهاى دریایى شهر ووهان مرسوم است

دانشمندان می‌گویند این نوع خفاش ها که خوردن آن در شهر ووهان مرسوم است بدون این که خود به این بیماری مبتلا شوند، می‌توانند انتقال دهنده این ویروس خطرناک شوند. بعد از پلمپ این بازار و تمام فروشگاه های اطراف آن امید می رفت که تنها افرادی که به این فروشگاه‌ها  رفت و آمد داشته‌اند، به این بیماری مبتلا شوند. اما شروع اپیدمی و مبتلا شدن افرادی که هرگز به این نوع بازار ها نرفته و از خوراک خفاش نخورده بودند نشان داد که ویروس کرونای جدید به سادگی از راه سرفه، عطسه و تماس با مایعات بدن فرد یا حیوان مبتلا مانند خون، ادرار و اسهال به فردی دیگر منتقل می شود.

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

قربانیان کرونا بالای ۴۰ سال و سابقه بیماری حاد دارند  

تا به حال هیچ کودکی به ویروس کرونای جدید مبتلا نشده است. قربانیان این بیماری بالای ۴۰ سال سن داشته اند و بیشتر آن ها پیش از این با بیماری های عفونی، قلبی – عروقی و سرطان درگیر بوده اند. سابقه داشتن این بیماری ها  به طور واضح روشن می‌کند که این  افراد سیستم ایمنی ضعیفی داشته اند و نتوانسته اند در مقابل این ویروس دوام بیاورند. علائم خفیف این بیماری که همان سرفه و عطسه های مکرر هستند با شروع تبی که در جه آن بالا می رود  در این افراد ظهور بیشتری پیدا می‌کند.کم کم استفراغ خون و تنگ نفسی به این موارد اضافه می شود و سیستم ایمنی به سرعت ضعیف و ضعیف تر می شود.

آخرین آمارها نشان می دهد تا کنون بیش از ٧ هزار نفر در ١٩ کشور جهان به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند.از این  میان ١٣٢ نفر جان خود را از دست داده اند.تمام قربانیان چینی هستند و تا کنون خبری مبنی بر ابتلا به کرونای منجر به مرگ در کشورهاى دیگر گزارش نشده است.

کانال تلگرام شرح آنلاین را دنبال کنید

  • منبع خبر : شرح آنلاین