رئیس سازمان فضایی کشور با تاکید بر اینکه دانشمندان ایرانی تسلط کامل بر علم و فناوری فضایی دارند، گفت: با توجه به پیشرفت فضایی ایران سال آینده 4 ماهواره در فصل‌های مختلف به فضا پرتاب خواهد کرد.

مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با بیان اینکه سال آینده ایران ۴ ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد، گفت: در حال حاضر دانشمندان ایرانی تسلط کامل بر علم و فناوری فضایی دارند و تاکنون توانسته‌اند با تعهد و خودباوری به دستاوردهایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره دست پیدا کنند، به طوری که امروز ایران در داشتن ایستگاه فضایی جزء ۵ کشور دنیا است. همچنین کشور ما در طراحی و ساخت ماهواره جزء ۹ کشور این تکنولوژی قرار دارد.

سال آینده در هر فصل یک ماهواره به فضا پرتاب می‌شود

وی افزود: سال آینده کشور ایران در هر یک از فصول مختلف یک ماهواره را به فضا پرتاب می‌کند به طوری که در مجموع ۴ ماهواره توسط سازمان فضایی در مدار قرار خواهد گرفت. این در حالی است که هدف این سازمان توسعه کشور و رسیدن به رفاه اجتماعی است. ما معتقدیم ماهواره به عنوان پیشران توسعه کشور محسوب می‌شود.

۲ ماهواره سنجشی مأموریت تصویربرداری دارند

براری تصریح کرد: سال آینده از ۴ ماهواره‌ای که قرار است پرتاب شود، ۲ ماهواره سنجشی بوده و دارای ۳ ماموریت است به طوری که این ۲ ماهواره به تصویربرداری از پدیده‌های زمین می‌پردازد. در مرحله بعد به تفکیک تصاویر در فاصله ۵ متر و ۱۵ متر پرداخته و سپس آنها را ذخیره و داده‌های دریافتی را ارسال می‌کند و در سومین ماموریت نیز سنسور و تشعشات فضایی را شناسایی کرده و برای کمک به توسعه تکنولوژی فضایی، داده‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خود را به زمین ارسال می‌کند.

۲ ماهواره مخابراتی مأموریت اتصال اینترنت دارند

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: ۲ ماهواره دیگر که قرار است سال آینده پرتاب شود، با عنوان ماهواره مخابراتی هستند که ماموریت آنها شناسایی محیط و اتصال اینترنت از فضا به طور مستقیم به گوشی‌های تلفن همراه است.

  • منبع خبر : فارس