بر اساس فهرستی که به تازگی از فروش‌ تلفن‌های همراه جهان در سال گذشته میلادی منتشر شده است، آیفون مدل ایکس‌آر پرفروش‌ترین مدل گوشی همراه در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

مطابق داده‌هایی که توسط شرکت مطالعاتی «امدیا» منتشر شده است، آیفون ایکس‌آر با ۴۶.۳ میلیون دستگاه فروخته شده رتبه نخست پرفروش‌ترین گوشی‌های همراه هوشمند در دنیا را به خود اختصاص داده است.

در رتبه دوم جدول منتشر شده از محبوب ترین گوشی‌ها، آیفون ۱۱ با ۳۷.۳ میلیون فروش قرار دارد.

جوسی هانگ، مدیر شرکت مطالعات امدیا، در این باره گفت: «این برای پنجمین سال است که اپل توانسته پیشتازی خود را در بازار تلفن‌های هوشمند جهان حفظ کند.»

در حالی که تلفن‌های همراه آیفون تولید شرکت اپل رتبه اول و دوم فهرست پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، تلفن‌های همراه سامسونگ سه رتبه بعدی را اشغال کرده‌اند.

این در حالی است که آیفون ۱۱ پرومکس با ۱۷.۶ میلیون فروش و آیفون ۸ با ۱۷.۴ میلیون رتبه‌های شش و هفت را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع از ده تلفن همراه پرفروش جهان در سال ۲۰۱۹، پنج مدل متعلق به اپل و چهار مدل متعلق به سامسونگ بوده‌اند. در حالی که شیائومی چین با محصول Redmi Note 7 تنها شرکت چینی حاضر در این فهرست ده مدل پرفروش قرار گرفته است.

گوشی Redmi Note 7 شیائومی که فروشی معادل ۱۶.۴ میلیون دستگاه داشته است، تلفن همراهی متوسط از نظر قیمت محسوب می‌شود که با نرخ حدود ۱۲۰ دلاری خود بازار گسترده‌ای در هند و جنوب شرق آسیا دارد.

کارشناسان موسسه امدیا گفته‌اند فروش خوب این محصول، نتیجه سرمایه‌گذاری در بازار هند بوده است.

 

  • منبع خبر : یورو نیوز