در 24 ساعت گذشته رخدادهای مرتبط با کرونا را در این بسته خبری برایتان تهیه کرده ایم. خبرهای کرونا تا پایا امروز جمعه 9 اسفند در این بخش برایتان تکمیل می شود.

تست کرونای چهار نماینده مجلس مثبت اعلام شده است/فارس

محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از ابتلای ۴ نماینده مجلس به ویروس کرونا خبر داد.

متن این مطلب به شرح زیر است:

طبق اطلاع از تست کروناویروس سی نفر از همکاران در مجلس شورای اسلامی، تاکنون نتیجه اعلان شده‌ چهار نفر مثبت است.

 

اولین محموله کمک چین شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا وارد ایران شد/فارس

«چانگ هوا» سفیر چین در تهران دقایقی قبل از ورود ا‌ولین محموله کمک ها چین برای مقابله با کرونا خبر داد و‌ در توئیترش نوشت: «سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که اولین محموله چین وارد ایران شد و کمک‌های بیشتر ارسال خواهند شد. قوی باش ایران.»

به گزارش فارس، پیش از این سید عباس موسوی از ارسال کمک های چین خبر داده  و گفته بود که این کمک ها امروز (جمعه) وارد ایران می شود.

موسوی با بیان اینکه دریافت کمک های داوطلبانه از کشورهای دوست پیگیری شده که به تدریج در حال نهایی شدن است، اضافه کرد: اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین تهیه شده که شامل حدود ۲۰ هزار کیت آزمایش کرونا و برخی لوازم دیگر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده روز (جمعه) با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور خواهد شد.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با اعلام اینکه در روزهای آینده کمک های قابل توجهی در راه است، اظهار داشت: بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه با تجربه تر و در کمک به ما راسخ تر است.

تعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی از مرز ۲ هزار نفر گذشت/مهر

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در کره امروز جمعه اعلام کرد با تایید ۲۵۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تعداد افراد مبتلا به این ویروس به دو هزار و ۲۲ تن رسیده است.

در بیانیه این مرکز آمده است، از این تعداد ۱۸۲ مورد جدید در شهر دائگو در جنوب شرق این کشور شناسایی شده‌اند.

آمار قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی ۱۳ نفر اعلام شده است.

ویروس کرونا تاکنون در ۴۰ کشور جهان شیوع یافته است. گفته می‌شود، منشأ این ویروس از استان هوبی چین است و تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا منصوب شد/مهر

وزیر بهداشت، با توجه به بیماری ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، سید حسین داودی را به عنوان دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا منصوب کرد.

در متن حکم سعید نمکی، خطاب به سید حسین داودی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، آمده است: با توجه به بیماری معاون کل، به موجب این ابلاغ به سمت دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا منصوب می‌شوید.

امید است با عنایت به پروردگار و با جدیت و پیگیری مستمر در انجام امور محوله مؤید باشید.

سقوط ۴ درصدی سهام اروپا با نگرانی از شیوع کرونا/مهر

روز پنجشنبه با سایه سنگین شیوع ویروس کرونا بر حال‌وهوای بازارهای مالی اروپا، سهام این قاره تا سطح اصلاح قیمت فنی سقوط کرد.

روز پنجشنبه با سایه سنگین شیوع ویروس کرونا بر حال‌وهوای بازارهای مالی اروپا، سهام این قاره تا سطح اصلاح قیمت فنی سقوط کرد.

شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ با سقوط سنگین ۳.۶ درصدی رسماً وارد محدوده اصلاح قیمت فنی خود شد چرا که از ۱۰ درصد از رکورد اخیر خود که در ۱۹ فوریه سال گذشته ثبت شده بود پایین‌تر آمده است.

داکس آلمان و کاک فرانسه هم به ترتیب با ۳.۱۹ درصد و ۳.۳۹ درصد سقوط به محدوده اصلاح قیمت فنی خود وارد شدند.

فوتسی انگلیس هم با سقوط سنگین ۳.۴۹ درصدی روبرو شد.

فوتسی ایتالیا ۲.۶۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در هلند/مهر

مسئولان بهداشت و درمان هلند روز پنج شنبه با تشخیص ابتلای یک بیمار به ویروس جدید کرونا «کووید -۱۹»، آن را به عنوان نخستین مورد ابتلاء به این ویروس در کشور هلند تأیید کردند.

انستیتوی ملی بهداشت عمومی در هلند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این بیمار که ساکن شهر «تیلبورگ» در جنوب هلند است و اخیراً سفری به شمال ایتالیا داشته، هم اکنون در بخش ایزوله بیمارستان بستری است.

«مارک روته» نخست وزیر هلند نیز در یک پیام توئیتری ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبودی هرچه سریع‌تر فرد مبتلا، از مردم این کشور خواست تا از دستورات مسئولان درمانی پیروی کنند.

علاوه بر شماری از کشورهای خاورمیانه و همچنین ایتالیا که با ۶۵۰ مورد ابتلاء کانون شیوع این بیماری در اروپا است، کشورهای پاکستان، یونان، سوئد، دانمارک، نروژ، اسلوونی، رومانی و الجزایر نیز از شناسایی موارد آلوده به کرونا خبر می‌دهند.

کره جنوبی با ثبت یک هزار و ۵۹۵ مورد مبتلا به کرونا، دومین کشور آلوده به این ویروس بعد از چین تلقی می‌شود.

تایید وجود کرونا در آذربایجان شرقی/مهر

محمدحسین صومی، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: امروز اطلاعاتی از طریق وزارت بهداشت و درمان منتشر شد که نشان می‌داد نمونه ۲ نفر از مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی مثبت است.

وی افزود: یکی از این ۲ نفر در شهرستان سراب است که طی بررسی که به صورت حضوری انجام شد، مریض مورد نظر کاملاً سرحال است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز ادامه داد: یکی دیگر از مبتلایان به کرونا هم در تبریز است اما علیرغم اینکه آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده و به خاطر بهبود علائم بالینی مرخص شده بود، وضعیت خوبی دارد و در منزل تحت مراقبت است.

صومی اذعان داشت: این نشان می‌دهد که هر کسی به کرونا مبتلا شود حتماً اینگونه نیست که جان خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: پاسخ ۳ موردی هم که روزهای گذشته به تهران ارسال کرده بودیم تاکنون اعلام نشده و یک مورد هم شب گذشته مثبت تشخیص داده شد که آن هم به تهران ارسال شده است.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز از ۴ نفر که طی ۲ روز گذشته آزمایش آنها مثبت شد، ۲ نفر در بخش ویژه تحت کنترل بوده و ۲ نفر دیگر سرحال هستند.

تعطیلی یک کارخانه هیوندای با ابتلای یک کارگر به کرونا/مهر

هیوندای موتور به دنبال مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از کارگران کارخانه خود در شهر اولسان کره جنوبی، این کارخانه را تعطیل کرد.

گزارشات حاکی از آن است که هیوندای موتور در شهر اولسان ۵ کارخانه دارد که حدود ۳۰ درصد از کل تولید این شرکت در جهان را انجام می‌دهند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره‌جنوبی به طور مداوم در حال رشد است و روز جمعه از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

اخبار در حال تکمیل است/

 

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین