آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا(کووید19) را در ایران و جهان برای شما مخاطبان در این بسته خبری فراهم کرده ایم. این بسته خبری تا پایان امروز در حال به روزرسانی خواهد بود و شما می توانید از این قسمت رخدادهای خبری مرتبط با این ویروس را بخوانید.

فارس/۳۹ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در چین بهبود یافتند

دولت چین بامداد شنبه از بهبود بیش از نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

بر اساس تازه‌ترین آماری که دولت چین ارائه داده تا کنون ۷۹ هزار و ۲۵۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۹ هزار و ۲ نفر آنها بهبود یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، روز جمعه ۴۷ نفر در چین جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند که روند قربانیان در مقایسه با روزها و هفته‌های گذشته نزولی است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نیز روز جمعه سطح خطر شیوع بیماری کرونا را از «بالا» به «بسیار بالا» تغییر داد.

فارس/تائید ۲ مورد ابتلا به «کرونا» در کرمانشاه/ ۴۳ بیمار مشکوک بستری هستند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه گفت: تا روز گذشته ۴۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان گلستان بستری بودند که منتظر جواب آزمایش آن‌ها هستیم.

ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین اخبار مبتلایان به بیماری کرونا در استان کرمانشاه، اظهار داشت: ۴۳ بیماری مشکوک به بیماری ویروس کرونا در بیمارستان گلستان کرمانشاه تا روز گذشته (نهم اسفندماه) بستری بودند.

مهر/افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که ۱۹ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

وی در سخنان خود طی روز جمعه تاکید کرد: با اضافه شدن این ۱۹ نفر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به ۵۷ نفر رسیده است.

این وزیر فرانسوی از شهروندان این کشور خواست از دست دادن با یکدیگر پرهیز کنند.

وی افزود: تعدادی از مدارس در شمال پاریس همچنان تعطیل خواهند بود تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.

«فلورنس بارلی» وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد که چند مورد ابتلا به ویروس کرونا در پایگاه نظامی در شمال پاریس ثبت شده است.

لازم به ذکر است که تاکنون ۲ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در فرانسه فوت کرده‌اند.

مهر/فوت یک بیمار سرطانی به دلیل ابتلا به ویروس «کرونا» در لرستان

محمدرضا نیکبخت اظهار داشت: تعداد موارد مثبت مبتلا به ویروس «کرونا» در لرستان به شش نفر رسید.

وی، گفت: از این آمار یک نفر فوت شده است که قبل از ابتلاء، بیمار سرطانی بوده و تحت شیمی درمانی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: از این تعداد سه نفر اهل شهرستان سلسله، یک نفر دورود، یک نفر بروجرد و یک نفر خرم آباد هستند.

مهر/۴۵ بیمار مشکوک به کرونا ویروس درچهارمحال و بختیاری بستری شدند

دکتر مجید شیرانی بعد از ظهر شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: اکنون مسئله روز دنیا کرونا است و در ایران بعد از چین شیوع نسبتاً زیادی داشته است.

وی بیان کرد: بسیاری کشورها درگیر هستند اما شاید اخبارها مدیریت شده منعکس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه کرونا بار بهداشتی و روحی دارد، افزود: در استان تمهیدات لازم انجام شده اما کارهای بنیادی انجام نشده و تنها در این مدت می‌توانستیم چیزهایی را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: استان از نظر زیرساختی در بخش عفونی ضعیف است و بیمارستان هاجر این گونه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: در زمینه پرسنل باید آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شد که به موقع عمل شد.

وزارت بهداشت/تعداد مبتلایان کرونا در ایران به ۵۹۳ نفر رسید

کیانوش جهانپور، در پایان نشست ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که پیش بینی می‌کنیم موارد ابتلاء به کرونا در این هفته افزایش یابد، به ارائه تازه‌ترین آمار این بیماری در کشور پرداخت.

وی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۵ مورد جدید کرونا در کشور گزارش شده است، گفت: تا ظهر شنبه ۵۹۳ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

جهانپور با اشاره به ۳۴ فوتی کرونا تا روز گذشته در کشور، افزود: تعداد فوتی‌ها نیز از روز گذشته تا ظهر شنبه به ۴۳ مورد رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به آمار تفکیکی افراد مبتلا بر اساس استان ها اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، ۵۲ نفر مربوط به تهران، ۲۱ نفر قم، ۱۷ مورد گیلان، ۲۲ مورد گلستان، ۱۲ مورد اصفهان، ۱۸ مورد استان مرکزی، ۱۲ مورد مازندران، ۸ مورد فارس، ۶ مورد آذربایجان شرقی، یک نفر ایلام، یک مورد خراسان جنوبی، ۳ نفر اردبیل، ۸ نفر استان البرز، ۴ نفر سمنان، ۵ نفر کردستان، ۶ نفر قزوین، ۴ نفر خوزستان، یک نفر سیستان و بلوچستان و ۴ نفر دراستان یزد مبتلا شده اند.

اخبار در حال تکمیل است/

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین