آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا(کووید19) را در ایران و جهان برای شما مخاطبان در این بسته خبری فراهم کرده ایم. این بسته خبری تا پایان امروز در حال به روزرسانی خواهد بود و شما می توانید از این قسمت رخدادهای خبری مرتبط با این ویروس را بخوانید.

آزمایش کرونای ۱۵ نفر در آذربایجان شرقی مثبت است

محمدحسین صومی روز یکشنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: تا صبح امروز میانگین سنی افراد نمونه برداری شده ۵۰ سال است که نتایج کرونایی ۱۵ نفر مثبت بوده که ۴۶ درصد آنها بانوان و ۵۴ درصد مردان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۰ نفر از بیماران مشکوک قوی به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند، افزود: کل نمونه‌های منفی ۱۲۴ مورد است و در بین ۱۵ نفر مبتلا شده در استان، مبتلایان ۱۵ الی ۷۱ ساله هستند.

صومی با تاکید بر اینکه میانگین سنی آنها ۵۱ سال است، ادامه داد: متأسفانه از مبتلایان تاکنون ۳ نفر با سنین ۵۶، ۶۱ و ۷۰ سال که در تبریز بستری بودند، فوت کرده اند که هر سه نفر آقا بودند.

گفتنی است هم اکنون کل شهرهای آذربایجان شرقی آلوده به ویروس کرونا است و تاکنون به جز شهرهای جلفا، ملکان، خداآفرین، کلیبر، عجب شیر، ورزقان و بستان آباد موارد مشکوک به کرونا در همه جا مشاهده شده است.

لازم به توضیح است که در سنین پایین علائم ابتلاء به کرونا کم است و مرگ خیلی نادر است که در بین فوت شدگان کرونایی استان، بین ۵۴ تا ۷۰ ساله بودند که هر سه مورد، مرد بودند.

تلفات کرونا در کشور به ۵۴ نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: ۳۸۵ مورد جدید از ظهر دیروز تا امروز به طور قطعی به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر در قم، ۱۷۰ مورد در تهران، ۲۸ مورد گیلان، ۴۴ مورد مرکزی، ۱۳ مورد اصفهان، هشت نفر استان فارس، هشت نفر در کردستان، ۱۷ مورد خراسان رضوی، دو مورد کرمانشاه، هشت نفر لرستان، سه مورد سمنان، ۱۱ مورد مازندران، سه نفر در همدان، دو نفر در خراسان جنوبی، ۳۱ مورد البرز، دو مورد هرمزگان، ۹ مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، یک نفر ایلام، دو نفر استان کرمان (اولین موارد تشخیصی) به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بیشترین موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روزهای اخیر در استان تهران مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه بعد از استان تهران، شرایط شیوع سریع بیماری در استان مرکزی دیده می‌شود افزود: استان مازندران و نوار شمالی کشور نیز موارد شیوع بالایی دارد و از مردم می‌خواهیم از سفر غیر ضروری به استان‌های شمالی کشور خودداری کنند.

جهانپور اظهار کرد: نمودار ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی است. موضوع در اغلب استان‌های کشور جدی است و امیدواریم با رعایت مردم بتوانیم از افزایش بار بیماری در روزهای آتی جلوگیری کنیم.

مهر/افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قطر

مقامات بهداشت قطر از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر دادند.

مقامات قطری اعلام کردند که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با ابتلای دو نفر دیگر به سه نفر افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است که وزارت بهداشت قطر از اولین مورد ابتلا در روز گذشته خبر داده و اعلام کرده بود که حال عمومی این بیمار خوب است.

فارس/شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۴ نفر رسید

فاطمه نوروزیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار افراد بستری بیماری حاد تنفسی در هرمزگان به ۲۷۷ نفر از زمان شروع خطر اپیدمی رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۰ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده‌اند که فقط نتیجه تست ۴ نفر از آنان مثبت بوده است و نتیجه تست ۴۵ نفر از آنان نیز منفی گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که از موارد مشکوک یک بار دیگر نیز آزمایش و تست تکمیلی گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: از ۲۷۷ نفر بستری مشکوک به کرونا در هرمزگان،  ۱۵۰  نفر با بهبود علائم و منفی شدن تست کرونای آنان از بیمارستان ترخیص شدند.

فارس/کشته‌های کرونایی گلستان ۵ نفر شد/ گرگان بیشترین شیوع کرونا در گلستان

عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تاکنون پنج نفر از بیمارانی که در استان گلستان بستری بوده و آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده است جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹۳ نفر بر اثر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان گلستان بستری شدند که در این مدت از ۱۳۵ بیمار نمونه برداری شده و به آزمایشگاه فرستاده شده است.

فارس/ تعداد کل مبتلایان اصفهانی به کرونا به ۳۰ نفر رسید/ ۳ بیمار بهبودیافته ترخیص شدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروز ۸ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان داریم که تعداد کل آمار این استان را به ۳۰ مورد افزایش داد.

آرش نجیمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تعداد مبتلاشدگان به ویروس کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: امروز ۸ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان داریم که تعداد کل آمار این استان را به ۳۰ مورد افزایش داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: چند نفری هم مبتلا هستند که تهران آن‌ها را جزو آمار ما محسوب کرده است، اما آمار کلی مبتلایان به کرونا در استان اصفهان همان ۳۰ نفر هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر شهر اصفهان ۹ شهر دیگر استان نیز درگیر بیماری کرونا هستند؛ علاوه بر شهر اصفهان شهرهای مبارکه، خمینی‌شهر، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، نجف‌آباد، خوانسار، لنجان و سمیرم هم مورد مبتلا به کرونا داشتند.

نجیمی درمورد تعداد فوتی‌ها در استان اصفهان نیز گفت: موارد فوتی ما تغییر نکرده و تعداد فوتی‌های ما همان دو نفر باقی مانده است؛ از میان بیماران مبتلا به کرونا در استان نیز ۳ نفر ترخیص شده‌اند و باقی هنوز بستری هستند که امیدواریم خبرهای خوشی از ترخیص این افراد نیز ارائه کنیم.

فارس/بهبودی کامل ۵ بیمار کرونایی در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شاهرود از بهبودی کامل پنج بیمار کرونایی در شاهرود با تلاش‌های انجام‌شده خبر داد.

دکتر رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به آخرین اخبار کرونا ویروس در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه (شاهرود و میامی) اظهار کرد: تا امروز، یکشنبه، یازدهم اسفندماه بیش از ۱۷۰ نفر با علائم عفونت‌های تنفسی مراجعه سرپایی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۱۰۵ نفر بستری شده‌اند و تاکنون آزمایش کرونا برای هشت مورد مثبت اعلام‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شاهرود گفت: از این تعداد، پنج نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند، دو نفر بستری و تحت مراقبت هستند و یک نفر فوت کرده است.

 

 

  • منبع خبر : شرح آنلاین