رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین آمار از گسترش ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را ارائه داد و گفت: آزمایش کرونای ۱۵ نفر در آذربایجان شرقی مثبت است.

محمدحسین صومی روز یکشنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: تا صبح امروز میانگین سنی افراد نمونه برداری شده ۵۰ سال است که نتایج کرونایی ۱۵ نفر مثبت بوده که ۴۶ درصد آنها بانوان و ۵۴ درصد مردان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۰ نفر از بیماران مشکوک قوی به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند، افزود: کل نمونه‌های منفی ۱۲۴ مورد است و در بین ۱۵ نفر مبتلا شده در استان، مبتلایان ۱۵ الی ۷۱ ساله هستند.

صومی با تاکید بر اینکه میانگین سنی آنها ۵۱ سال است، ادامه داد: متأسفانه از مبتلایان تاکنون ۳ نفر با سنین ۵۶، ۶۱ و ۷۰ سال که در تبریز بستری بودند، فوت کرده اند که هر سه نفر آقا بودند.

گفتنی است هم اکنون کل شهرهای آذربایجان شرقی آلوده به ویروس کرونا است و تاکنون به جز شهرهای جلفا، ملکان، خداآفرین، کلیبر، عجب شیر، ورزقان و بستان آباد موارد مشکوک به کرونا در همه جا مشاهده شده است.

لازم به توضیح است که در سنین پایین علائم ابتلاء به کرونا کم است و مرگ خیلی نادر است که در بین فوت شدگان کرونایی استان، بین ۵۴ تا ۷۰ ساله بودند که هر سه مورد، مرد بودند.

  • منبع خبر : شرح آنلاین