فردا در ۳ یا ۴ نقطه کشور که بیشترین میزان آلودگی را داریم طرح ملی کنترل کرونا آغاز می‌شود تا پس از ۳ روز همه خانه‌ها در این نقاط شناسایی شوند.

دکتر سعید نمکی در نشست عصر امروز با رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما در کل کشور بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت و بیش از ۹ هزار مرکز جامع سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها داریم. بنا داریم کاری سازمان یافته در این مراکز و پایگاه‌های بسیج آغاز کنیم و از طریق سامانه‌ها و تماس تلفنی با خانواده ها، موارد مشکوک به مبتلا را به این مراکز دعوت کنیم.

وی گفت: پس از دعوت افراد دارای علایم در این مراکز بررسی می‌شوند تا اولا دارو‌ها و آموزش‌های لازم را برای مراقبت در منزل دریافت کنند و بعد هم با پیگیری روزمره وضعیتشان بررسی شود.

دکتر نمکی افزود: این افراد هر روز از طریق سامانه یا تماس تلفنی ارزیابی خواهند شد، اگر بعد از ۳ روز از لحاظ جسمی بهبود نداشتند به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، یا اگر نیاز بود با حضور تیم درمان، منازل گندزدایی و سایر اعضای خانواده ایزوله می‌شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ارتباط ما با مردم از طریق سامانه و تلفن خواهد بود. همچنین در گلوگاه‌های شهر‌هایی که دچار شیوع شده اند هم، کنترل خواهیم داشت.
وی گفت: این طرح ابتدا از ۳-۴ نقطه کشور آغاز می‌شود و پس از ۳ روز کار را در سایر استان‌ها توسعه خواهیم داد، امیدواریم با یک همکاری مشترک، خبر خوش مهار کردن بیماری را به مردم اعلام کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آنچه امروز درباره مدیریت کرونا در کشور داریم از روز‌های قبل بسیار سازمان یافته‌تر است. اگر امروز تعداد مبتلایان افزایش یافته بخاطر افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است که در تسریع شناسایی بیماران افزایش یافته است.

وی گفت: فاصله مرگ‌ها با موارد ابتلا افزایش یافته و میزان بهبود یافته‌ها حدود ۲۵ درصد مبتلایان است.

دکتر نمکی افزود: بنده سال‌ها پیش در بسیج واکسیناسیون کشور با سازمان بسیج مستضعفین همکاری‌های خوبی داشتم و این تجربه را در مبارزه با کرونا تکرار خواهیم کرد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که تاکنون ۹۲ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار مبتلایان به ۲ هزار و ۹۲۲ تن رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز (چهارشنبه ۴ مارس) گفته: “بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، ۵۸۶ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که متاسفانه از این موارد جدید، ۱۵ تن جان باختند.”

کیانوش جهانپور از کاهش نسبی تردد در بسیاری از استان‌ها خبر داده و شمار بهبودیافتگان را در مجموع ۵۵۲ تن عنوان کرده است.

 

  • منبع خبر : شرح آنلاین