رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار افرادی که در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند خبر داد و گفت: این آمار تاکنون به ۳۳۸ نفر رسیده است.

محمد حسین صومی شامگاه دیروز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شده و در مجموع ۳۳۸ مورد مثبت داریم.

وی گفت: از این تعداد ۸۵ نفر از بیمارستان ترخیص شده اند. آمار در سه روز گذشته در حال افزایش است، با این روند و در صورت عدم رعایت توصیه‌ها، در روزها و هفته‌های آتی تعداد مبتلایان چند برابر خواهد شد.

وی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده اند.

صومی گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا خواهند شد.

وی از فوت ۲۷ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

صومی افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

  • منبع خبر : مهر