معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر محدودیت سفر به استان، از عدم پذیرش گردشگران در هتل ها و اماکن اقامتی استان در نوروز 99 خبر داد.

علیار راستگو امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت سفر به استان آذربایجان شرقی به نهادهای نظامی و انتظامی ابلاغ شده است و از هفته جاری از هرگونه سفر به استان بدون مجوزهای لازم پیشگیری به عمل خواهد آمد.

وی افزود: وسائل نقلیه عمومی بین شهری و خودروهای شخصی غیربومی که قصد سفر به آذربایجان شرقی را دارند، با همکاری مأموران پلیس‌راه، در مبادی ورودی استان متوقف خواهند شد.

راستگو ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد، به‌ منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا تمامی مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های سرگرمی تفریحی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و … تا اطلاع ثانوی از پذیرش هرگونه گردشگر داخلی و خارجی خودداری خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی با تاکید بر اینکه دو هفته پیش رو برای کنترل بیماری در استان بسیار حیاتی است، ادامه داد: متاسفانه در دو روز اخیر شاهد افزایش چشمگیر میزان مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوده ایم که اگر محدودیت های لازم اعمال نشود، دچار مشکلات و صدمات بسیاری خواهیم شد.

راستگو در خاتمه گفت: هم استانی ها و شهروندان نیز از سفرهای غیرضروری و حضور در اجتماعات خودداری نموده و بهداشت فردی و ضروریات اعلام شده را رعایت کنند.

  • منبع خبر : فارس