نامه هنرمندان ایران به همتایان خود در جهان درباره وضعیت بیماران مبتلا به "ویروس کرونا" همچنین کودکان و سالخوردگانی که در آستانه ابتلا به این ویروس خطرناک قرار دارند و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چنین شرایطی که کمک‌ها به انسان های در معرض خطر را محدود می‌کند، توجه رسانه های جهان را جلب کرد.

خبرگزاری “اسپوتنیک” روسیه امروز (سه شنبه) در این باره نوشت: جمعی از هنرمندان ایرانی در نامه‌ای به هنرمندان جهان، خواستار اجرای تعهدات خود مبنی بر مقابله با ظلمی که به مردم ایران در پی اعمال تحریم‌های آمریکا می‌شود، شدند.

این خبرگزاری با انتشار متن کامل نامه هنرمندان ایران به همتایان خود در کشورهای دیگر به نقل از آنها خطاب به اهل هنر در سراسر جهان اضافه کرد: مردم ایران امروز با دو بحران مواجه‌ هستند؛ بحران مشترکی به ‌نام «کرونا» که شما می‌شناسید و بحران «تحریم» که کاش هرگز نشناسید.

این هنرمندان نوشتند: برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما (هنرمندان جهان)  در مورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت‌ بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه اقدامی انجام می دهید؟.

اسپونتیک به نقل از هنرمندان ایران اضافه کرد: این بحران، با تلفات کم و زیاد می‌گذرد، اما قصه‌های مشترک و متفاوتش می‌ماند.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه هنرمندان ایران از همتایان خود در جهان خواستار اجرای تعهدات شان برای مقابله با ظلم شدند، افزود: در نامه این هنرمندان خطاب به همتایان خود در سراسر جهان آمده است؛ کاش آنقدر دیر نشود که هنرمندان متعهد و تاثیرگذار بر افکار عمومی جهان و قدرتمندان، پیش از آنکه قصه ظلمی را که بر مردم ایران در این بحران می‌رود، به گوش قدرتمندان و سیاستمداران برسانند، نفس خودشان از ابتلا به این بلا، به شماره افتاده باشد.

این نامه که به امضای  ۲۷۰ هنرمند مشهور و برجسته ایران رسیده و به زبان های انگلیسی، فرانسه، ایتالیا، چین و ژاپن ترجمه شده، توجه روزنامه «موندو» ایتالیا را نیز به خود جلب کرد. این روزنامه با انتشار عکسی از تجمع هنرمندان ایران مقابل خانه هنرمندان خواسته آنها از هنرمندان جهان را بازتاب داد.

نامه یاد شده همچنین توجه رسانه‌های اروپایی از جمله ” کویرا دلا سیرا ” و ” هافینگتون ” را جلب کرده است.

نامه هنرمندان ایران خطاب به هنرمندان جهان همچنین در رسانه های ترکیه از جمله ” کانتری “، ” تایمز ” و ” نبیلر ” بازتاب یافته است.

شبکه ” ال بی سی ” لبنان نیز با بازتاب این نامه عنوان کرد که هنرمندان ایرانی از هنرمندان جهان خواستند تا در این شرایط سخت که بیماران مبتلا به ویروس کرونا با آن مواجه هستند ، تعهدات خود را با فشار بر سازمان‌های جهانی نسبت به لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران  عملیاتی کنند.

نامه هنرمندان ایران همچنین در برخی از روزنامه های مصری بازتاب داشته است.

  • منبع خبر : اسپوتنیک