نماینده منتخب مردم شهرستان ورزقان در مجلس یازدهم گفت: با توجه به شرایط موجود و ناکافی بودن منع ترددها باید هر چه سریعتر قبل از آن که برای کشور زیان های سنگین اجتماعی و سیاسی در پی داشته باشد موضوع قرنطینه با قدرت پیگیری و اجرا شود.

الهویردی دهقانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب ابراز داشت: این قضیه را می شد در ایام عید نوروز که عموم مردم در خانه بودند مدیریت کرد اما اقدامات ناقص باعث شد تا هر روز شاهد افزایش مبتلایان و تلفات آن در کشور باشیم، ارزش جان مردم خیلی بیشتر از برخی ملاحظات سیاسی است.

وی ادامه داد: کشور در شرایطی است که هم توان حمایت مالی از قرنطینه شدگان را دارد، هم می تواند با برنامه ریزی صحیح در عرض یک ماه زنجیره انتقال را قطع کند.

دهقانی اضافه کرد: اجرای ناقص مصوبات دولت در ستاد ملی مبارزه با کرونا نظیر عدم دریافت هزینه های قبوض انشعابات مصرفی و استمهال وام های بانکی نیز امری است که ناشی از ناهماهنگی دولت با دستگاه های زیر مجموعه خود است و باید به این مسایل سریع رسیدگی شود چرا که بانکهای عامل در این شرایط با زنگ زدن به مشتریان خود آرامش روانی مردم را خدشه دار کرده اند و این شایسته نیست.

منتخب مردم ورزقان و خاروانا در مجلس یازدهم ضمن قدردانی از نیروهای مسلح در مبارزه با ویروس کرونا گفت: معتقدم با همکاری گسترده این عزیزان دولت می تواند شرایط را تحت کنترل خود در بیاورد و ان شاء الله کرونا را شکست بدهیم.

دهقانی ابراز داشت: نباید کاری کنیم که تاب آوری جامعه از بین برود چرا که با طولانی شدن مسیر کنترل ویروس کرونا تبعات اجتماعی و بین المللی سنگینی بر نظام اسلامی تحمیل خواهد کرد که ضروری است مجلس فعلی با ورود مدبرانه به قضیه دولت را اجبار به تبعیت از رای دلسوزان و متخصصان امر کند.

وی گفت: کارگران واحدهای تولیدی مناطق آلوده به ویژه کارگران روزمزد باید حقوق خود را در شرایط قرنطینه دریافت کنند و امید است دولت مردان و زنان سرپرست خانواری را که نامشان در لیست هیچ نهاد حمایتی نیست را هم زیر چتر سیاست های حمایتی خود بگیرد.

  • منبع خبر : شرح آنلاین