سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هشت نوبت لباس و تجهیزات حفاظتی در دانشگاه های علوم پزشکی به منظور حفظ سلامت کادر درمانی و اورژانس توزیع شده است.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به تجهیزات حفاظتی پرسنل فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور اظهار کرد: در اوایل اسفندماه که احتمال شیوع بیماری کرونا در ایران مطرح شده بود؛ سازمان اورژانس کشور با استفاده از آمادگی‌های قبل در خصوص بیماری‌های ویروسی در کشور تلاش کرده تا در زمینه انتقال افراد مشکوک به بیماری کرونا اقدامات لازم را در برای انتقال بیماران با سطح ایمنی و حفاظتی بالا انجام دهد.

او ادامه داد: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا یکی از موضوعات مهم تامین تجهیزات حفاظتی ویژه پرسنل اورژانس کشور به خصوص در هنگام انتقال بیماران مشکوک به کروناست.

خالدی با اشاره به توزیع هشت نوبتی لباس و تجهیزات حفاظتی در دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: بر این اساس مجموعه لباس و تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده در میان پرسنل اورژانس کشور در سراسر کشور توزیع شده است.

واحد‌های اورژانس خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه تمام واحد‌های اورژانس در خط مقدم مبارزه با بیماری و انتقال مبتلایان به این عارضه هستند، تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های سازمان اورژانس در زمینه افزایش میزان مبتلایان به کرونا به دلیل عدم رعایت آنها و تردد‌های غیرضروری در سطح شهر است.

او تاکید کرد: مردم باید دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون شستشو بدهند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند؛ اگر دچار تنگی نفس و سرفه و تب شدند به مراکز درمانی یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند همچنین برای انجام اقدامات درمانی غیر ضروری در چنین شرایطی از مراجعه به بیمارستان‌ها بپرهیزند.

خالدی بیان کرد: مردم هنگام تماس با اورژانس اگر بیمارشان مبتلا به کرونا باشد باید به کارشناس ۱۱۵ اطلاع دهند تا عوامل اورژانس با لباس و تجهیزات حفاظتی بیماران را به مراکز درمانی منتقل کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران