مقابله با ویروس کرونا مستلزم انجام کارهای است که داشتن تغذیه مناسب و استفاده از غذاهای مفید می‌تواند سبب پیشگیری از ابتلا به کرونا شود.

ویروس کرونا بیش از ۱۹۰ کشور جهان را با خود درگیر کرده است. بیشترین آمار مبتلایان در آمریکا و اروپا دیده می‌شود. براساس آمار بهداشت جهانی تاکنون ۶۰۲ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

همچنین ۱۳۳ هزار نفر هم در جهان بر ویروس کرونا غلبه کرده و راهی خانه‌های خودشان شده‌اند. بر همین اساس آمارها نشان می‌دهد میزان ابتلا و مرگ بر اثر ویروس کرونا همچنان نموداری صعودی دارد.

برای مقابله با کرونا داشتن برنامه غذایی مناسب بسیار مفید است. خوردن آش، سوپ و غذاهای پخته شده آبکی برای مقابله با این ویروس می‌تواند مفید باشد. آبگوشت و غذاهای از این دست هم برای پیشگیری از کرونا از سوی متخصصان پزشکی تجویز شده است.

همچنین باید خوردن گوشت نپخته، مرغ محلی و فرآورده نشده و میوه و سبزیجات نپخته پرهیز کرد. غذاهای سرد مانند الویه هم نباید در این دوران مصرف شود. گفتنی است؛ مصرف سبزیجات پهن برگ و تیره رنگ مانند اسفناج و چغندر و خوردن فلفل دلمه ای توصیه می‌‌شود. همچنین خوردن غذاهای پرچرب و فست فود خودداری شود.

از مصرف سوسیس، کالباس، انواع فست فود، غذاهای چرب، غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند)، انواع شیرینی جات و روغن‌های جامد خودداری شود.

  • منبع خبر : آنا