رئیس جمهوری فیلیپین، ناقضان قرنطینه کرونا در کشورش را به مرگ تهدید و دستور شلیک به آنها را صادر کرد.

سامانه فیلیپینی “رَپلِر” روز پنجشنبه گزارش داد، رودریکو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین از نیروهای ارتش و پلیس این کشور خواست کسانی که مقررات قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید-۱۹ را نقض کنند، با شلیک گلوله از پای درآورند.

براساس این گزارش، وی در پیامی تلویزیونی به کسانی که تدابیر مربوط به مقابله با کرونا در این کشور را نادیده بگیرند، هشدار داد و از همه مردم خواست که در اجرای مقررات قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور با دولت همکاری کنند.

رئیس جمهوری فیلیپین افزود: تعرض به دست اندرکاران امور بهداشتی جنایتی خطرناک است که نمی توان آن را نادیده گرفت. همه باید همکاری کرده و از دستورات مربوط به ماندن در منازل در شرایطی که مقامات در راستای کند کردن شیوع کرونا حرکت می کنند، پیروی کنند.

دوترته پیش بینی کرد که اوضاع امنیت بهداشتی ناشی از گسترش بیماری کرونا در این کشور وخیم تر می شود.

او خطاب به مردم گفت: ” من یک بار دیگر جدی بودن مساله را به شما یادآور می شوم و از شما می خواهم به دقت گوش کرده و به آن عمل کنید”.

دستور من به نیروهای پلیس و ارتش این است که اگر مشکلی پیش آمد و در وضعیتی قرار گرفتید که آنها [ناقضان مقررات قرنطینه] با شما مقابله کردند و زندگی شما در خطر بود، آنها را با شلیک گلوله از پای در آورید“.

رئیس جمهوری فیلیپین سپس خطاب به ناقضان مقررات قرنطینه گفت: “روشن شد؟ اگر مشکلی ایجاد کنید من خودم خاکتان می کنم

دوترته در حالی این هشدارها را داد که گزارش هایی از درگیری ها و بازداشت ها در مناطق فقیرنشین مانیل پایتخت فیلیپین منتشر شده است.

براساس این گزارش ها، شهروندان در این مناطق بسیار فقیر، معترض به وضعیت پخش غذا و کمک های خوراکی دولت بودند. هم زمان گزارش هایی از افزایش آزار و اذیت و مشکل آفرینی برای پرسنل و کادر درمانی و پزشکی نیز منتشر شده است.

شیوع بیماری کووئد ۱۹ در فیلیپین تاکنون ۲ هزار و ۳۱۱ نفر را مبتلا کرده که ۹۶ نفر از آنها جان باخته اند.

هفته گذشته یک دیپلمات ارشد فیلیپین در سازمان ملل به کرونا مبتلا شد و امروز نیز سفیر این کشور در بیروت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

  • منبع خبر : رپلر