نیروی هوایی آمریکا به دنبال برگزاری مسابقه‌ای است که در آن شرکت‌کنندگان باید کنترل ماهواره‌ای واقعی در مدار زمین را در دست بگیرند؛ ۳ برنده اول این مسابقه به ترتیب مبلغ ۵۰ هزار دلار، ۳۰ هزار دلار و ۲۰ هزار دلار دریافت می‌کنند!

نیروی هوایی آمریکا از برگزاری مسابقه‌ای خبر داد که در آن، به هکری که بتواند به ماهواره‌های در حال گردش در فضا، نفوذ کرده و کنترل آن را در اختیار بگیرد، مبلغ ۵۰ هزار دلار را به عنوان جایزه اعطا کند!

پایگاه اطلاعاتی “topwar” نوشت، به گفته این سازمان مرحله مقدماتی این مسابقه اواخر ماه مه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و فینال این رقابت‌ در ماه اوت، زمانی که کنفرانس “DEF CON” برگزار می‌شود ، تعیین شده است.

در حال حاضر امکان ثبت نام شرکت‌کنندگان این مسابقه در سایت “Hack-A-Sat” وجود دارد؛ تیم‌هایی مجاز به شرکت هستند که توانایی هک یک فضاپیما را داشته باشند.

مرحله مقدماتی از ۲۲ ماه مه آغاز می‌شود و ۴۸ ساعت به طول خواهد انجامید؛ در طی آن تیم‌های پذیرفته شده وظایفی را دریافت کرده، آنها را حل می‌کنند و موارد جدیدی را دریافت می‌کنند؛ براساس نتایج این مرحله، هشت تیم برای حضور در فینال انتخاب می‌‌شوند.

فینال در ماه اوت و در دو مرحله برگزار می‌شود؛ در مرحله اول، تیم‌ها باید یک فضاپیما را روی زمین هک کنند و در مرحله دوم، کنترل ماهواره‌ واقعی‌ای را که در مدار زمین قرار دارد، باید در دست بگیرند؛ باید مراحل هک و در دست گرفتن ماهواره در یک مقاله توضیح داده شود.

سه برنده اول این مسابقه به ترتیب مبلغ ۵۰ هزار دلار، ۳۰ هزار دلار و ۲۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.

پیشتر نیز ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۶، مسابقه مشابهی را برگزار کرد و تیم “هک پنتاگون” در آن مسابقه در رده نخست قرار گرفت.

  • منبع خبر : تسنیم