عضو شورای عالی بورس گفت: بورس به عنوان موجودی زنده است که در برخی مواقع هیجان دارد، قطعا از هیجان خواهد افتاد و با مسیر رو به رشد به آرامش می‌رسد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از صدا و سیما، شاهین چراغی گفت: بازار بورس رکنی از اقتصاد کشور است و افزایش شاخص‌ها متأثر از سهام‌های بزرگ در بازار است. امروزه مردم ظرفیت بازار سرمایه را به خوبی شناسایی کردند و این باعث شده تا ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود. در بورس نمادهای متفاوتی وجود دارد و مردم باید با دقت و مطالعه اقدام به خرید و فروش کنند، زیرا برخی شرکت‌های کوچک که ظرفیت رشد بالایی ندارند قیمت سهم شأن بدون کنترل بالا رفته است و اگر سهامداران اطلاعی از گزارش‌های مالی شرکت‌ها نداشته باشند و مستقیم وارد بازار شوند دچار زیان می‌شوند. پس تازه واردان بازار سرمایه باید به دور از شایعات اقدام به خرید صندوق‌های سهام کنند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: بورس به عنوان موجودی زنده است که در برخی مواقع هیجان دارد، قطعاً از هیجان خواهد افتاد و با مسیر رو به رشد به آرامش می‌رسد. مردم حتماً با سرمایه‌های مازاد وارد بازار سرمایه شوند و به هیچ وجه خانه و ماشین خود را نفروشند.

به گفته این مقام مسئول بدون شک بازار سرمایه ظرفیت خوبی دارد، اما نباید به شایعات در فضای مجازی توجه و اقدام به خرید سهام کنند. با تمهیداتی که دولت و بانک مرکزی درباره عرضه سهام دولتی اتخاذ کرده است، ورود این حجم نقدینگی به بازار سرمایه، باعث توسعه اقتصادی شرکت‌ها می‌شود و اقتصاد از بانک محور به سمت سرمایه محور حرکت می‌کند.

چراغی با بیان اینکه افزایش رشد شاخص حباب نیست بیان کرد: تحریم‌ها اقتصاد ما را مقاوم کرد و باعث شد در تولید بسیاری از اقلام خودکفا شویم و نیاز ارزی کشور کاهش یابد. به طور مثال در حوزه فولاد زمانی واردکننده فولاد بودیم، اما اکنون صادرکننده هستیم.

  • منبع خبر : صدا و سیما