خادم هیئت شاه حسین گویان حضرت رقیه (ع) ولیعصر گفت: بنا به فرمایش رهبر عزیزمان و دستور ستاد ملی مقابله با کرونا امسال مراسم خیابانی نداریم و هزینه مراسم دهه محرم امسال صرف امور خیریه و آزاد سازی زندانیان غیرعمد خواهد شد.

حاج بهروز محمدپور در مصاحبه با پایگاه خبری شرح آنلاین گفت: عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان در بین ایرانی ها به ویژه مردم آذربایجان مرزی ندارد و برگزاری مراسم عزاداری ایشان نه تنها یک باور دینی بلکه بخشی از احساسات لطیف انسانی و عاطفی این خطه از کشورمان است.

وی افزود: متاسفانه با شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان و کشورمان محدودیت های شدیدی برای تامین سلامت انسان ها ایجاد شده است که باید با رعایت توصیه های بهداشتی بر اساس قاعده فقهی “لا ضرر” و رعایت اصل ” احتیاط ” همچنین با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در این زمینه تلاش و اهتمام داشته باشیم.

این خادم حسینی ادامه داد: بر همین اساس کوشیدیم تا امسال هزینه های جمع آوری شده از سوی مردم حسینی کوی ولی عصر(عج) تبریز را با کسب رضایت از خیران عزیز صرف امور خیریه و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد کنیم تا به نوبه خود مشارکتی در رزمایش ایران همدل داشته باشیم.

محمدپور در پایان گفت: حرکت ائمه معصومین علیهم السلام در برپایی شعائر دینی همیشه بر مبنای عقلانیت استوار بوده و تاریخ تشیع سرشار از توجهات علمی این بزرگواران به زندگی اجتماعی و دینی پیروانشان بوده و هست و امیدواریم با این کار خود دل صاحب اصلی عزا حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه را از خود راضی کرده باشیم.

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین