شرح آنلاین _ رئیس‌جمهور در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق گفت: گردهمایی اربعین نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه قوی‌ترین رسانه برای معرفی قیام عاشورایی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رئیس جمهور و نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پذیرایی دولت و ملت عراق از زائران حسینی، گردهمایی اربعین را قوی‌ترین رسانه برای معرفی قیام عاشورا دانست.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای برهم صالح

رئیس جمهور محترم عراق

جناب آقای عبدالمهدی

نخست وزیر محترم عراق

در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

اینجانب لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.

با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

 

الف_الف_۸۰