رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت، از همبستگی جهانی با مردم آسیب دیده لبنان اظهار خشنودی کرد و آن را نشانه وجدان بیدار و زنده بودن حس نوعدوستی و دیگردوستی در میان بشر معاصر دانست.

به گزارش شرح آنلاین نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، در جلسه هیئت وزیران که بعدازظهر امروز به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد، روندهای تازه و مخاطرات نوپدید عصر بعد از کرونا مورد بحث و بررسی اعضای دولت قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

** لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و کرواسی به تصویب دولت رسید

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی را مصوب کرد تا پس از ارسال آن و بررسی در مجلس شورای اسلامی، به تصویب نهایی برسد.

لازم به ذکر است موافقتنامه مذکور در سال ۱۳۸۲ و با هدف به کارگیری منابع اقتصادی و امکانات بالقوه دو کشور در امرسرمایه‌گذاری و نیز ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران و با تصدیق لزوم تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری های آنها به تصویب رسیده بود.

** موافقتنامه بین ایران و قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی

لایحه موافقتنامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، از دیگر مصوبات جلسات امروز هیئت دولت بود.

این لایحه پس از تصویب در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال و پس از بررسی، به تصویب نهایی می‌رسد.

** تصویب موافقتنامه مالیاتی بین ایران و غنا

هیئت وزیران لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه و عوائد سرمایه‌ای را مصوب کرد تا پس از ارسال و بررسی در مجلس شورای اسلامی، تصویب نهایی گردد.

  • منبع خبر : دولت