سخنگوی دولت گفت: ما باید سعی و تلاش خود را به کار ببندیم تا پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در مورد تصمیم‌گیران اصلی کشور که حضور فعال آنها در اداره جامعه ضروری است، اجرا شود.

به گزارش شرح آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در ادامه پاسخ به سوالات رسانه‌ها به صورت مکتوب، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به اعلام رئیس دفتر رئیس جمهور که علت عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت را توصیه کمیته بهداشتی ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌اند، آیا پروتکل خاصی در کمیته‌ها یا ستاد ملی کرونا در خصوص حضور مسئولین در برخی اجتماعات و جلسات تدوین شده است، گفت: پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی ابلاغیه‌های مشخصی دارد و قاعدتاً هر جا که شائبه و احتمال عدم رعایت یا عدم امکان رعایت آن باشد، حضور افراد اعم از مقامات یا افراد معمولی جایز نخواهد بود.

وی افزود: این مورد مسبوق به سابقه بوده چنانکه بسیاری از جلسات و دیدارهای مقامات ارشد در این راستا لغو شده یا به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شده است و این موضوع کماکان بر قوت خود باقیست.

وی همچنین گفت: در این زمینه حتی سفرهای استانی وزرا و افتتاح پروژه‌ها هم دارای پروتکل خاص شده و از افتتاح‌های جمعی پرهیز شده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: این طبیعی است که ما باید سعی و تلاش خود را به کار ببندیم تا پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در مورد تصمیم گیران اصلی کشور که حضور فعال آنها در اداره جامعه ضروری است، اجرا شود. این نه خواست شخصی آنها بلکه یک تصمیم درست از جانب ستاد ملی کرونا است.

ربیعی در پایان تاکید کرد: با این وصف واقعیت این است که تعدادی از وزرا و نمایندگان و مقامات کشور در اثر عدم رعایت خود یا دیگران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این نوع ابلاغ‌های ستاد ملی کرونا برای حضور در مکان‌های مختلف و در این مورد خاص بر اساس تجارب پیشین صورت گرفته است.

  • منبع خبر : مهر