رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز گفت: یک شرکت در تهران طرف قرارداد برای اکسیژن‌سازها داشتیم که با وجود دپوی اکسیژن به بهانه نوسانات قیمت، حاضر به تحویل اکسیژن نیست.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود فقیه دینوری امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هر چقدر بتوان با حوزه رسانه ارتباط خوبی داشته باشیم، قطعا به بخشی از مشکلات در مدیریت کرونا می‌توان غلبه کرد.

وی افزود: مرکز درمانی امام رضا(ع) تبریز یکی از بزرگترین مراکز مقابله با کروناست و با توجه به اینکه در حال گذر از بحران گسترده و فاز سوم هستیم، با یک چالش بزرگ روبه‌رو شده‌ایم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در نشست خبری قبلی چالش متفاوت از جمله کمبود ماسک و زنجیره ابتلا بودیم ولی الان جنس چالش فرق دارد و دیگر مشکل کمبود ماسک نیست.

وی با بیان اینکه فاز هیجانی در فاز اول کرونا غالب بود، تصریح کرد: در روزهای اول شیوع کرونا همه پای کار آمده بودند ولی بعد از گذشت روزهای هیجانی در مرحله عمل علی ماند و حوضش.

دینوری بیان کرد: تقریبا حوزه سلامت به تنهایی در حال مبارزه است و سایر واحدها که باید به ما کمک می‌کردند و پای کار بودند، کمرنگ‌تر شده‌اند. 

وی بیان داشت: بعد از گذشت ۹ ماه از مبارزه با کرونا، همه با مشکلات اقتصادی، تحریم و مسائلی  روبه‌رو شده‌اند که کادر درمان نیز مستثنی از این نیست.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) با اشاره بر پرسنل ۲ هزار و ۵۰۰ نفری بیمارستان امام رضا(ع)، گفت: همیشه سعی کردیم تا بهترین خدمت را انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت حاکم بر نیروی انسانی سلامت و کمبود نیرو در حوزه سلامت، با مشکل نیروی انسانی به ویژه پرستاری روبه‌رو هستیمف از این‌رو با مشکل گردش کاری مواجه شده‌ایم چراکه یک نیرو که از ۱۰ ماه پیش که هر روز وارد مین کرونا می‌شوند بدون جابجایی، دچار ضعف شده‌اند و اگر تدبیری نشود دیگر انرژی برای آنها باقی نخواهد ماند.

دینوری ابراز داشت: تجهیز و تامین شرایط در وضعیت بازار و نوسانات ارزی ما را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است به طوریکه اکسیژن یک نیاز اصلی برای مشکلات است و به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: به جز چند شرکت، هیچگونه تامین‌کننده مطمئن برای اکسیژن در آذربایجان‌شرقی نداشته‌ایم و متاسفانه همانند بسیج مردمی برای تهیه ماسک در این بخش هیچ اقدامی نشده است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) بیان کرد: یک شرکت در تهران طرف قرارداد برای اکسیژن‌سازها داشتیم که با وجود دپوی اکسیژن به بهانه نوسانات قیمت، حاضر به تحویل اکسیژن نیست و چند سال هم گذشته و پول واریز شده است ولی همچنان هیچ دستگاهی تحویل نداده و بر تعهد خود عمل نکرده است و این یک خیانت بزرگی است که یک ایرانی می‌تواند به هم‌وطن خود بکند.

وی، به خرید تانک اکسیژن برای بیمارستان اشاره کرد و گفت: تانک به تنهایی نمی‌تواند اکسیژن بسازد بلکه باید آن را پُر کرد.

دینوری با بیان اینکه من نه فرد سیاسی هستم و نه وابستگی به چپ و راست دارم و فقط یک مسوولیت سنگین، آن هم جان مردم را بر عهده من گذاشته است، گفت: با نوسانات قیمت قطعا سودجویی ایجاد می‌شود که حوزه سلامت بهترین بخش برای سوددهی است از این‌رو برخی تولیدکنندگان به خاطر مغایرت قیمت‌ها حاضر به توزیع محصولات خود نیستند.

وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا درمان خاص و ویژه‌ای ندارد، گفت: مسائل اقتصادی منجر شده است تا تهیه برخی وسایل ضروری که حتی در داخل کشور هم تولید می‌شود را نتوانیم تولید کنیم.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) افزود: سرساکشن و دماسنج از جمله وسایلی است که هموطن خودمان به خاطر منافع مالی زودگذر اقدام به توزیع آن در سطح کشور نمی‌کند.

وی یادآور شد: واحد تولیدی در سامانه خرید اعلام عدم موجودی می‌کند و سپس شخصا با کارپرداز تماس گرفته و با قیمت‌های گزاف اقدام به فروش می‌کند.

دینوری متذکر شد: در این شرایط آیا رواست که من به دنبال سرساکشن و دماسنج باشم؟

وی، با بیان اینکه ۲۲ هزار تخت روز خدمات و ۶ هزار و ۲۰۰ بستری در بیمارستان امام رضا (ع) به خاطر کرونا داشتیم، گفت: یک سوم مریض‌ها در بخش ویژه بیمارستان دریافت خدمات کرده‌اند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) گفت: جلوگیری از دورهمی، سفر، رعایت بهداشت، ماسک زدن وظیفه مردم در مقابله با کروناست و بخش دیگر به اصناف ربطی دارد زیرا در بخش‌های مختلف اصناف از جمله خوراک که بیشترین ارتباط با مردم را دارد، با بیشترین درگیری با کرونا را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: به خاطر کرونا چند فروشگاه و سوپرمارکت و رستوران و قنادی و غیره را می‌توان بست؟ چرا داروخانه‌ها می‌توانند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند ولی رستوران و قنادی و سوپرمارکت نمی‌تواند؟

دینوری با اشاره بر اینکه قطعا در فضای باز احتمال انتقال به ویروس کمتر است، گفت: سوال اینجاست که  چقدر در  حمل و نقل شهری، حذف پول نقد، دفع زباله(وجود زباله‌گردها) موفق بودیم؟

وی تصریح کرد: زباله‌گردها به جان جامعه افتاده‌اند چرا که وقتی ماسک خود را دور می‌ریزیم در سطل زباله ریخته می‌شود و زباله‌گردها معلوم نیست این زباله‌ها را چگونه و کجا می‌برند و تصور این امر وحشت بر جان مردم می‌اندازد.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) گفت: ما بعد از کرونا دیگر هیچگونه تفکیک زباله نداریم و همه زباله‌ها را عفونی اعلام کرده‌ایم ولی آیا این امر در شهر نیز جاریست؟

وی گفت: ما لباس سفید را پوشیده و در خط مقدم هستیم ولی آیا برای سرباز و خط مقدم نباید تزریق انرژی و آذوقه فرستاد؟

  • منبع خبر : فارس