دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی از خدمت رسانی ۱۹ موکب این استان به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق خبر داد. شرح آنلاین – مهر: جهانگیر اسکندرزاده امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: مواکب آذربایجان شرقی در شش نقطه از جمله جلفا، مهران، شلمچه، نجف، کربلا، سامرا و […]

دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی از خدمت رسانی ۱۹ موکب این استان به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق خبر داد.

شرح آنلاین – مهر: جهانگیر اسکندرزاده امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: مواکب آذربایجان شرقی در شش نقطه از جمله جلفا، مهران، شلمچه، نجف، کربلا، سامرا و کاظمین مستقر شده و به زوار حسینی ارایه خدمات می کنند.

وی افزود: موکب رزمندگان اسلام در مرز جلفا تاکنون پذیرای حدود ۵۰۰ زائر از جمهوری خودمختار نخجوان بوده و موکب های ثارالله و شهدای ارسباران نیز در مرز مهران مستقر هستند.

اسکندرزاده تاکید کرد: در مواکب ۱۹ گانه استان روزانه برای ۳۸ هزار نفر ارایه خدمات می شود.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی همچنین گفت: از استان آذربایجان شرقی ۴۲هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده و برای ۴۱ هزار نفر روادید صادر شده است و تعداد ثبت نام کنندگان آذربایجان غربی در این سامانه به رقم ۱۷هزار نفر رسیده که برای بیش از ۹۰ درصد این عزیزان از طریق کنسولگری موقت عراق روادید تهیه و ارسال شده است.

وی همچنین گفت: دفاتر منتخب پلیس+۱۰ برای صدور گذرنامه و روادید در روزهای تعطیل نیز فعالیت دارند تا روند صدور روادید با مشکل مواجه نشود.

دبیر ستاد اربعین استان در خصوص اقدامات فرهنگی و آموزشی این ستاد در ایام اربعین نیز گفت: بسته های فرهنگی از پیش تهیه شده و به همراه روادید در اختیار زوار محترم قرار می گیرد.