سخنگوی وزارت خارجه خبر استعفای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه را  با قاطعیت تکذیب کرد.

به گزارش شرح آنلاین: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز دوشنبه با تکذیب این خبر گفت: وزیر خارجه دیروز در مجلس حضور داشته و امروز نیز میزبان یک هیئت خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه این شایعات بسیار دقیق و حساب شده منتشر می شوند تصریح کرد: هدف از آنها تضعیف وزارت خارجه و وزیر امور خارجه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه ها گفت: متاسفانه امروز نیز شاهد بودیم برخی رسانه های رسمی این خبر کذب را منتشر کرده بودند.

قاسمی همچنین در پاسخ به نتایج مذاکرات با اتحادیه اروپا اظهار داشت: امیدواریم در روند اقدامات با اتحادیه اروپا اراده سیاسی دوطرف ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدات مقامات جمهوری اسلامی در خصوص مذاکرات با اتحادیه اروپا ادامه داد: مسئولان در این مذاکرات نیز همانند گذشته تاکید داشتند منتظر عملکرد دیگران نباشیم و از تمام ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: منتظر هیچ کشوری نخواهیم بود و با تکیه بر پتانسیل های داخلی می توانیم هر کاری را انجام دهیم.

وی بیان داشت: اگر متوجه شویم طرفین اروپایی نمی خواهند یا نمی توانند کاری انجام دهند، از ابزار ها و توانمندی های خودمان استفاده لازم را خواهیم کرد.

بهرام قاسمی تصریح کرد: تنها دلیل برای ادامه این مذاکر این است که نشان دهیم ایران کشور متعهدی است.

وی خاطر نشان کرد: تا لحظه ای که دیگران بر تهعد خود پایبند باشند ما نیز بر تعهدات خود عمل خواهیم کرد.