در این که میدان بازیِ مدیران در این شهر کوچک است، شکی نیست.‌ مثلا فرض کنید که ما ۱۰۰ نفر مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ داشته باشیم در حوزه اقتصاد!
شرح آنلاین- فرهادباغشمال/_خُب؛ در سوی دیگر جمعا چند نفر مدیر اقتصادی برای سازمان‌ها و ادارات مختلف این شهر لازم است؟
_ اداره کل دارایی گزینه اول، معاونت برنامه و بودجه استانداری گزینه دوم، معاونت مالی شهرداری گزینه سوم، حالا با ارفاق یکی را هم راضی کنیم برای مدیریت گمرک.
_ دیگه؟
_ دیگه هیچی… بقیه پست‌ها که در شان مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ نیست. لذا ۹۶ مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ اقتصادی می‌ماند روی دست مردم همیشه در صحنه!
حالا در حوزه فرهنگ این مسئله را در نظر بگیرید. مثلا فرض کنید که ما ۱۰۰ نفر مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ داشته باشیم در حوزه فرهنگ!
_خُب؛ در سوی دیگر جمعا چند نفر مدیر فرهنگی برای سازمان‌ها و ادارات مختلف این شهر لازم است؟
_ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزینه اول، معاونت اجتماعی استانداری گزینه دوم، معاونت فرهنگی شهرداری گزینه سوم، حالا با ارفاق یکی را هم راضی کنیم برای مدیریت حوزه هنری!
_ دیگه؟
_ دیگه هیچی… بقیه پست‌ها که در شان مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ نیست. لذا ۹۶ مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ فرهنگی می‌ماند روی دست مردم همیشه در صحنه!
این مثال در سایر حوزه‌ها اعم از صنعت، پزشکی، دانشگاه‌ها و غیره و ذلک جاری و ساری است و در یک جمله؛ شهر پر است از مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ که ما مردم فهیم همیشه در صحنه از برای این که علاقه نداریم دل هیچ مدیری بشکند، مدام این مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ را برمی‌داریم و آن مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ را بجایش منصوب می‌کنیم و این تسلسل همچنان ادامه دارد.
حالا بشنوید از دیگر معجزات ما مردم همیشه در صحنه که اگر جابجا کردن مدیران و این را بجای آن منصوب کردن ممکن نبود، از باب همان خلق و خوی مهربانیِ و مرام‌بازی و جهت روحیه دادن به مدیر نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ فاقد شغل مدیریتی، پاشنه‌های آن نگون بخت را کشیده و کاندیدای شورا و یا مجلس می‌کنیم تا برود خانه و زندگی‌اش را بفروشد و بیاید در تبلیغات انتخابات خرج کند و بعد که کل زندگی و آبرویش کن‌فیکون شد، تنهایش می‌گذاریم تا برود بدهی‌های ناشی از انتخابات را بدهد.
فی‌الحال در سوژه جدید و یهویی ممنوعیت اشتغال بازنشستگان، همه مدیران نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ از ممه‌خور تا پپه‌خور که خود را کاندیدای استانداری آذربایجان شرقی کرده‌ و معادله مشروحه را تا حدی به هم زده‌اند، را به حساب تیری در تاریکی در حد فاصل انتخابات مجلس بگذارید تا بلکه بخت اشتغال احدی از مدیران نامبر وانِ دارای ایزو۹۰۰۰ باز شود، وگرنه حضرات مدیران خود کاندیدا پندار بهتر از من و شما می‌دانند که عیار نامبر وانی‌شان در حد استانداری است یا نه؟