عضو شورای شهر تبریز گفت: باید به صورت ویژه از کارشناسان و مشاوران در مسائل شهری نظر خواسته شود تا شاهد اقدامات ماندگار و اثرگذار باشیم.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار ، محمد اشرف نیا در جلسه کمیته فنی شهرداری تبریز که درباره بررسی تغییر کریدر خط ۳ قطار شهری تبریز برگزار شد، گفت: مسائل و مشکلات شهری، مقطعی و موردی نیستند و به همین خاطر باید در تصمیم گیری ها دقت کرد و اجازه نداد که یک نفر درباره مسائل شهری تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: باید به صورت ویژه از کارشناسان در مسائل شهری نظر خواسته شود. اینگونه نباشد که بخاطر جواب نگرفتن از یک مشاور یا کارشناس، تمام مشاوران را کنار بگذاریم؛ چون ما می خواهیم برای آینده شهرمان کارهایی ماندگار انجام دهیم.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در موضوع مترو به مرکز شهر توجه زیادی شده است درحالی که اگر بتوانیم طرح ترافیکی در آن محدوده ایجاد کنیم، شاید دیگر در ناحیه مرکز شهر با مشکل ترافیکی مواجه نباشیم.

وی افزود: همچنین در طرح های قطار شهری حتما باید حمل و نقل ترکیبی را در نظر بگیریم که ببینیم جواب می دهد یا نه. واقعیت این است که حمل و نقل به عنوان یک بحث ویژه در مدیریت شهری در تمام دنیا مورد توجه است و به همین خاطر نباید در مسائل مربوط به حمل و نقل با شک و شبهه تصمیم گرفت.

اشرف نیا با مورد انتقاد قرار دادن کارهای جزیره ای در مدیریت شهری اعلام کرد: هدف همه باید ارتقا شهرمان تبریز باشد و در این مسیر باید تلاش کرد شهرداری تبریز به عنوان یک مجموعه واحد تقویت شود. باید کوشید که جایگاه شهرداری تبریز حفظ شود تا پاسخگوی توقعات مردم باشیم.
اشتراک گذاری