تبریز،(شرح آنلاین) - عضو شورای شهر کلانشهر تبریز تصریح کرد: دولت می بایستی با اعتماد به بخش خصوصی در عمل، گردش اقتصاد کشور را به دست مردم و فعالان بخش خصوصی بسپارد.

محمد اشرف نیا در گفتگو با گروه رسانه ای ائتلاف اتاقی برای فردا با اشاره به تاریخ پرفروغ آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد عنوان کرد: اتاق بازرگانی تبریز اولین اتاق بازرگانی در کشور بود، که با اقدامات مبسوطش، نام آذربایجان را در سطح بین المللی طنین انداز کرد.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای بخش خصوصی استان، در عرصه های گوناگون اقتصادی، تجاری و بازرگانی ابراز کرد: در گذشته شاهد نقش آفرینی بخش خصوصی در حل مشکلات اقتصادی استان و کشور بوده ایم.

عضو شورای شهر کلانشهر تبریز در ادامه سخنانش تصریح کرد: چکیده فعالیت های بخش خصوصی در اتاقی تحت عنوان اتاق بازرگانی خلاصه می شود.

اشرف نیا ادامه داد: اتاق بازرگانی، اتاقی مشاوره ای متشکل از جمعی از خبره ترین مدیران بخش خصوصی در عرصه های گوناگون است، که این افراد می توانند با فعالیت های خود نام آذربایجان شرقی را بار دیگر در سطح کشور و بین الملل مطرح کنند.

وی افزود: اعضای اتاق بازرگانی ابتدا باید نقاط کور و مشکل ساز بخش های گوناگون را شناسایی کرده، و سپس با ارائه راهکار های متناسب نسبت به حل هر چه سریع‌تر این مشکلات اقدام کنند.

عضو شورای شهر کلانشهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم اختیار دهی به بخش خصوصی از سوی دولت مردان بیان کرد: ارائه اختیارات مدیریتی به فعالان بخش خصوصی و اثبات اعتماد به این بخش در عمل، کلید حل تمامی دغدغه های اقتصادی مردم و جو بحرانی حاکم بر کشور است.

اشرف نیا در ادامه ضمن اشاره به لزوم ارائه تسهیلات ویژه به فعالان بخش خصوصی ابراز کرد: با توجه به نقش ویژه سرمایه گذاران در عرصه اقتصاد، دولت باید با ارائه تسهیلات ویژه از این فعالان حمایت کند.