مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز ( تسکین) با مروری بر عملکرد پنج ساله این مجموعه از تغییر رویکرد آن در سال آتی خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین، جواد میلانی همزمان با روز تسکین که به مناسبت بزرگداشت هبه و عمل خیرخواهانه و فداکاری فاطمه پور شکیب با هبه خانه خود به موسسه تسکین و کودکان مبتلا به سرطان، به نام تسکین نامیده شد، اظهار داشت: این موسسه فعالیت های خود را در دو بخش آغاز کرد و اقدامات و فعالیت غیر رسمی آن از سال ۸۹ از دانشگاه و با همت دانشجویان آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه اساس فعالیت های موسسه تسکین بر طرح هایی بوده که به نفع درمان تمامی کودکان مبتلا به سرطان شمالغرب است، گفت: تاکنون سعی داشتیم تا سرطان را همچون یک بیماری معرفی کنیم و با آن دوست بوده و بدانیم این بیماری نیز همچون سرماخوردگی قابل درمان است و در این راستا با کنترل عفونت و اقدامات انجام شده فوت بیماران را از ۹ نفر به یک نفر کاهش داده ایم.

میلانی با نگاهی گذرا بر عملکرد تسکین طی پنج سال یادآور شد: نحوه کار تا به امروز بیشتر زیرساختی بود و با توجه به اینکه درمان نیاز به ابزار و محیط دارد، طی این مدت سعی در تامین تمامی زیرساختهای لازم و تجهیزات داشت.

وی با بیان این که تسکین هم کودک بیمار و هم مادر را تحت پوشش قرار می دهد، ادامه داد: تامین زیرساخت های درمانی از سال ۸۹ تا ۹۷ جزو اهداف این مجموعه بوده و تا پایان سال جاری تمامی زیرساخت ها در بخش خون به همت و پشتیبانی خیران به استاندارد لازم می رسد.

مدیرعامل موسسه تسکین در ادامه افزود: بخش خون بیمارستان کودکان تبریز در سال ۹۶ دچار بحران عفونت های بیمارستانی شده و بلای جان کودکان شده بود اما با انجام تدابیر لازم در این راستا موفق به کنترل عفونت شدیم و در سال جاری فوت های ناشی از عفونت به صفر رسید.

میلانی همچنین در ادامه سخنان خود از تغییر رویکرد تسکین در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال آینده از تامین و تمرکز بر زیرساخت های درمانی به تامین هزینه های مستقیم درمانی خواهیم پرداخت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کودکی به خاطر هزینه های درمان از بهبودی باز نماند، به شیوه های درامد زایی این موسسه طی این مدت اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه تسکین در تشریح این مهم گفت: در کنار تامین برخی هزینه ها با کمک خیران عضو این موسسه، قلک تسکین یکی از محل های اصلی درآمدزایی بود که با اقبال خوب و همراهی چشمگیری مواجه شد.

از سوی دیگر میلانی فروش کارت های تبریک مناسبتی تسکین، لوح های تسلیت را از دیگر راه های درآمدزایی عنوان کرد و افزود: در سال جاری شاهد رشد فرهنگ شایسته و جالبی در میان مردم شهر تبریز بودیم که هزینه تولد کودکان خود و یا هزینه های عروسی خود را اهدا می کردند و با تقسیم شادی خود با کودکان مبتلا به سرطان، سلامتی و شادی را نیز به آنها هدیه می کردند.