فارس،(شرح آنلاین) - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شهید باقری به گفته سردار سلیمانی بهشتی جنگ بوده و جزو نوابغ دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در کنگره ملی شهید سردار حسن باقری افشردی در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: مقدم میهمانان را به شهر خودتان، شهر شهیدپرور، خانه عاشورائیان، ۲۹ بهمن خیرمقدم عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیروز نیز جمع با شکوهی از نیروهای مسلح به مناسبت کنگره شهید باقری برپا شد، افزود: برنامه‌های متنوعی به مناسبت یاد شهید حسن باقری در آذربایجان‌شرقی منعقد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه تجلیل از شهدا، تجلیل از فرهنگ شهادت است، گفت: حسن باقری، نابغه دفاع مقدس بود و او در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد و هنوز به تولد ۲۸ سالگی‌اش مانده بود که در شمال فکه به شهادت رسید.

وی افزود: آن سردار بزرگ با اینکه در سن ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد ولی در دو سال توانست به یک استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و واحد اطلاع رسمی سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کرد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: بسیاری از افراد شهید باقری را به عنوان نابغه دفاع می‌شناسند و با اینکه ۲۷ ماه در دفاع مقدس حضور داشت ولی تاثیر نبوغ این فرمانده در تاریخ جنگ ماندگار شد..

وی ادامه داد: شهید باقری با ابتکار نظریه جدید و راهبرد تقابل با متجاوزان بعثی، توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه طبق نظریه شهید باقری، نیروهای مردمی باید وارد عرصه میدان شوند، تصریح کرد: طبق گفته این شهید، جنگ فرصت‌های طلایی رشد را برای ایران به ارمغان آورد و با فکر سازنده خویش روش‌هایی ابداع کرد که دشمن نتواند به سادگی با این نیروها به دفاع برخیزد.

وی اضافه کرد: تمام روش‌های شهید باقری ابداعی و ابتکاری بود به طوریکه استراتژی جنگ را این شهید تغییر داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به صحبت‌های سردار سلیمانی در رابطه با شهید باقری اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی، شهید باقری را بهشتی جنگ نامیده است و نقش این شهید را مشابه بهشتی برای امام راحل دانسته است.

وی ابراز کرد: شهید حسن باقری یکی از کشفیات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اوایل پیروزی انقلاب است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهید باقری به عنوان خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت کرد و این سببی شد تا رهبر معظم انقلاب از او به عنوان استعداد درخشان رسانه یاد کنند، تصریح کرد: شهید باقری با طی کردن مراحل، در بخش اطلاعات جنگ مشغول فعالیت بود.

وی ادامه داد: نقش کلیدی شهید حسن باقری در تسخیر لانه جاسوسی غیرقابل انکار است.

آل‌هاشم با اشاره به پوشش خبرنگاری شهید باقری در اجلاس الجزایر و شفاف‌سازی به موقع از این اجلاس توسط این شهید، گفت: تاسیس واحد اطلاعات و نقش کلیدی در تاسیس سازمان رزم سپاه پاسداران بیش از تجهیزات جنگی بر ایمان و اندیشه تکیه می‌کند.

وی با استناد به صحبت‌های شهید حسن باقری مبنی بر اینکه در فکر کردن به بن‌بست نرسیده و این سبب می‌شود تا در عمل هم به بن‌بست نرسیم، گفت: این شهید معتقد بود که باید ابتکار عمل را از دشمن گرفت و فرصت برنامه‌ریزی را به دشمن نداد.