وافا(شرح آنلاین) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هشتمین همایش سالانه‌ی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، از تشکیل کمیته‌ای برای جلوگیری از فیلترینگ خبر داد.

محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در هشتمین همایش سالانه‌ی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از تشکیل کمیته‌ای برای جلوگیری از فیلترینگ با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهوری خبر داد. وی همچنین اعلام کرد با تشکیل این کمیته تلاش می‌شود از فیلترکردن فین‌تک‌ها و کسب‌وکارها جلوگیری شود. وزیر ارتباطات با اشاره به فعالیت‌های ناسالم در حوزه‌ی الکترونیکی گفت:

با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهوری، کمیته‌ای برای جلوگیری از فیلترینگ تشکیل شده است. واقعیت این است که امروز با توجه به تسهیلات نظام پرداخت الکترونیکی، زیرساخت بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی هم می‌تواند همین بستر باشد؛ همان‌طور که در حال حاضر سایت‌های شرط‌بندی یا فیلترشکن‌ها از همین زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند.

وی دلیل ضرورت چنین کمیته‌ای را مواضعی دانست که به‌جای جلوگیری از فعالیت‌های ناسالم، جلوی فعالیت‌های سالم را می‌گیرند و اظهار کرد:

گاهی مواضعی ازجمله با اعمال فیلترینگ گرفته می‌شود که جلوی فعالیت‌های ناسالم را بگیرند اما تنها جلوی فعالیت‌های سالم گرفته می‌شود و ناسالم‌ها به نحو دیگر کارهای خود را ادامه می‌دهند. اکنون با تشکیل این کمیته تلاش شده جلوی فیلتر شدن فین‌تک‌ها و کسب‌وکارها گرفته شود.