صداو سیما ،(شرح آنلاین) - جانشین فرمانده نیروی انتظامی: در سال ۹۷ نیروی انتظامی حدود ۳۱.۵ میلیون خدمت به مردم در کلانتری‌ها ارائه داده است

سردار ایوب سلیمانی در نشست خبری افزود: مردم در ۱۱ ماهه امسال ۲۹.۵ میلیون تماس با مراکز ۱۱۰ داشتند که بیش از ۱۷ میلیون آن به اعزام گروه مأموران نیروی انتظامی منجر شده است.

وی گفت: ۱.۵ میلیون تماس نیز با مراکز ۱۹۷ گرفته شد که در این بین مطالب، شکایات و درخواست‌های خود را با پلیس در میان گذاشتند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در سال ۹۷ بیش از یک میلیون جرم ثبت شده که ۹۱ درصد آن‌ها سرقت بوده است.

وی گفت: البته حدود ۶۰ درصد سرقت ها، موارد جزئی بوده است.

سردار سلیمانی افزود: امسال بیش از ۴۳۳ هزار نفر به مراکز مشاوره ما مراجعه کرده اند که حدود ۷۰ درصد این مراجعات منجر به صلح و سازش شده است.

وی گفت: در حوزه اعزام مشمولان نیز امسال ۳۰۰ هزار نفر اعزام به سربازی کردیم و برای ۵۶۰ هزار نفر کارت پایان خدمت یا معافیت صادر شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در ۱۱ ماه گذشته یک میلیون و ۱۳۹ هزار مورد بدرقه از محل زندان تا دادگاه داشتیم و بیش از ۵ میلیون اوراق قضایی را به مردم ابلاغ کردیم.

سردار سلیمانی گفت: همچنین بیش از ۸۵۰ هزار حکم قضایی را نیز نیروی انتظامی اجرا کرده است.

وی افزود: در ۱۱ ماه امسال بیش از ۸۰ میلیون تخلف خودرو تثبت شده که ۶ میلیون تخلف حادثه ساز بوده است.

سردار سلیمانی در ادامه به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی همه مقدمات لازم را برای صیانت از سلامت و جان مردم و نیز برقراری امنیت، آرامش و انضباط اجتماعی فراهم کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: پلیس مخالفتی با ابراز شادمانی و برگزاری مراسم را ندارد، ولی مخالف هرگونه تهدید سلامت مردم و بر هم زدن نظم اجتماعی است.

سردار سلیمانی همچنین در خصوص سفر‌های نوروزی گفت: امسال ۵۰۰ هزار نیرو قرار است از سازمان‌های مختلف برای خدمت به مردم در طول تعطیلات نوروزی بسیج شوند و در این زمینه پلیس با راه اندازی قرارگاه نوروزی با تمام قوا آماده ارائه خدمت به مسافران است.

 

س ر ۷۰/