(شرح آنلاین) - چهارشنبه آخر سال اگر روز شادی مردم باشد روز دغدغه مندی برای  نیروی انتظامی است، روزی که از سرباز تا سردارش فکر و ذکرشان به وقوع نپیوستن یک حادثه دلخراش برای شهروندان است.
خیلی باید بی ملاحظه باشیم که توی شادی های چهارشنبه سوری مان تلاش ماموران نیروی انتظامی را نادیده بگیریم، تلاش برای حفظ امنیت و نظم جامعه ای که ما هم در آن نقشی داریم.
همین سال گذشته شب چهارشنبه سوری دریکی از شهرها  افسر نیروی انتظامی با فریاد سر یک بچه ترقه هایش را که همگی دست ساز و غیر استاندارد بودند از دستش گرفت و مردم او را زیر ذره بین نقد برده بودند. اما عابری که در حال گذر بود خطاب به او گفت: خدا پدرت را بیامرزد، این بچه را نجات دادی، ما را هم نجات دادی.
مسئله این بود که آن ترقه دست ساز به قدری قدرت انفجاری داشت که در صورت استفاده از آن توسط آن نوجوان هم برای خودش و هم  عابران خیابان خطر ساز بود. مامور انتظامی با بد کردن خودش امنیت جانی و اجتماعی شهروندان را تامین کرد.
و خودش را با اقتدار انتظامی اش در حافظه آن نوجوان حک کرد تا بداند اگر کاری بر خلاف مصحلت خود و دیگران بکند باید پاسخگو باشد. کاش می شد دستش را بوسید. اما او به دست بوسی من و امثال من نیاز ندارد، دغدغه اش رعایت هنجارها و اخلاق اجتماعی است.
چهارشنبه سوری باز نزدیک است و پلیس نگران بچه هاو مردم است. می آید یک روز خوشش را در کنار خیابان به پای مردمش وقف می کند در حالی که کودک او هم در خانه منتظر پدری است تا با او چهارشنبه سوری را به شادی بگذراند. در خانهاو هم همسری هست که منتظر شوهر است تا بساط سفره شام را با حضور او گرم و دلچسب کند. اما ماموریت دارد، نمی تواند، عید هم نمی تواند کنار زن و بچه اش باشد. خانواده باید تنهایی به دید و بازدید بروند. او باید سر پستش باشد.
بیایید در این روزهای آخر سال مراقبت از خود و خانواده یمان را وظیفه خود بدانیم تا اندکی از بار مسوولیت ماموران نیروی انتظامی بکاهیم و آنها هم خستگی خیابان و  ماموریت را به خانه نبرند.
بیایید با مراقبت از بچه هایمان شادی چهارشنبه سوری را با نیروی انتظامی قسمت کنیم.
نیروی انتظامی

منبع: خبرگزاری فارس/آیدین کرمی