فارس، ( شرح آنلاین ) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از آتش سوزی در سرای ایکی قاپیلی( لوازم آرایش) بازار تاریخی تبریز خبر داد.

محمدباقر هنربر در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۳ شبکه سهند اظهار کرد: آتش‌سوزی راسته بازار، بازار  ایکی قاپیلی،  را یک ساعت پیش به من اطلاع داده و بنده در حال حاضر در محل حاضر هستم.

وی افزود: تمام نیروهای امدادی در محل حاضر بوده و عملیات اطفا حریق را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد : ۱۵۰ تا ۲۰۰ مغازه در این راسته وجود دارد و تلاش برای اطفا حریق ادامه دارد.

وی افزود: الحمدالله این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته و امیدواریم تا پایان نیز هیچ تلفاتی نداشته باشد.

هنربر خاطرنشان کرد: در چنین حوادثی نیاز به همراهی مردم داریم چراکه در حال حاضر مغازه‌داران نگران و بی‌تاب هستند و ما نیاز به همکاری و همراهی آنان  داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حریق به صورت کامل کنترل نشده است و عملیات مهار کردن آن ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری  آذربایجان‌شرقی گفت: علت حادثه در دست بررسی بوده و در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

یگان های ویژه در محل آتش سوزی و خیابان اطراف بازار تبریز برای تامین امینت حضور دارند.

حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و شهردار تبریز از دقایق اولیه آتش سوزی بازار بزرگ تبریز در محل حادثه حاضر شدند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به همراه مسئولان پایگاه جهانی بازار تبریز در محله حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز حضور یافتند.

فرمانده سپاه عاشورا، سردار حسین عبدی فرمانده انتظامی استان و سردار محمدی جانشین انتظامی استان  جهت هدایت عملیات و امداد رسانی نیروهای انتظامی برای مهار آتش در بازار تبریز حضور یافتند.

نیروهای پلیس نیز حضور گسترده ای در محل آتش سوزی دارند و برای فراهم کردن شرایط فعالیت های نیروهای آتش نشانی و امدادی تلاش می کنند.

مالکان مغازه های واقع در سرای «دو دری» بازار تاریخی تبریز نیز که نگران از دست دادن اموال خود هستند، با خانواده هایشان در محل حاضر شده اند.

به دلیل اینکه سرای «دور دری» محل فروش عمده مواد آرایشی و بهداشتی است، ترکیدن اسپری های حاوی مواد آرایشی و بهداشتی بر اثر آتش و گرما فضا را برای فعالیت آتش نشانان و افراد حاضر در محل بسیار مشکل کرده است.

نیروهای امدادی آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر و نیروی انتظامی آتش سوزی شده بود.

پیش از این نیز سال ۸۸ سرای دو دری بازار تبریز دچار سانحه آتش سوزی شده بود.

رف۶۱/