ایلام ، ( شرح آنلاین ) - از مهمترین شاخصه های مدیران ارشد صداقت در گفتار و رفتار است که موجب اعتماد و امیدواری مردم می شود .

اخیرا استاندار ایلام در جمع اصلاح طلبان استان اظهار داشت که استعفای خودرا تسلیم وزیر کشور کرده ؛ ودلایل آن را تصمیم به شرکت در انتخابات استان زادگاه خود چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی اظهار خرسندی کرد که با اقبال خوبی با حضور در این عرصه روبرو هستم .لذا استعفای خود را تقدیم وزیر کشور نموده و منتظر پاسخ وزیر کشور هستم .

قابل ذکر است ،از بدو ورود سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار ایلام توسط اطرافیان ایشان بارها حضورش را به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضاهای رسانه ای اعلام کردند.

دامنه ی تبلیغات ایشان ،استان ایلام را به استان چهارمحال بختیاری وصل می نمود . لذا ازشیوه پوپولیستی ،جهت تنویر افکار به فعالیت های جناب دشتکی ، جلسات و بازدیدهای وی را توسط مشاوران رسانه ای و ترجیحا با بزرگنمایی در کانال ها و صفحات مجازی چهارمحال و بختیاری پخش می کردند.

با وجود اینکه براساس قانون استاندار ایلام می تواند، در هر حوزه ای ،کاندیدا شود اما چند سوال مبهم به ذهن ایلامیان خطور کرده است:

۱ – برنامه عملکردی جناب دشتکی در استان ایلام ، برجلسات فراوان تاکید داشت ،و این مهم جز تبلیغات گسترده برای حوزه انتخابیه بوق و کرنا می شد اما مردم استان خروجی و نتیجه ای ملموس و چشمگیر مشاهده نکردند.

۲- جناب دشتکی استعفای خود را در محدوده کمتر از ۵۰ نفر از احزاب اصلاح طلب و اعتدال اعلام کردند.چرا مستقیما از طریق روابط عمومی استانداری به رسانه ها اعلام نمی کند؟اینطور تصور می رود که نقطه فراری برای تکذیب گذاشته باشد .

۳- اگرجناب دشتکی تصمیم جدی به شرکت در انتخابات دارد و بنا به گفته خودش از اقبال خوبی نیز برخوردار است اما گویا به توان و اقبال خود کم اعتماد است ،با چرخاندن کلام در فضای سالن اعلام می کند ، خرداد ماه وضعیت استعفایم مشخص می شود و یا شاید جناب دشتکی تصور می کند که در استان ایلام جایگزین مناسبی پیدا نمی شود ؟!

اما تحلیل نگارنده بر این است که جناب استاندار با اعلام این خبر با یک تیر دونشان را هدف قرار داده ، اول اینکه می خواهد قدرت مکتسبه از لابیگری، خود را به رخ مردم ایلام بکشد که از محبوبیتی خاص در بین مردم چهارمحال برخوردار است و از ایشان برای بر عهده گرفتن وکالتشان در مجلس شورای اسلامی دعوت کرده اند،

دوم اینکه ، همشهریان چهارمحالی خود را قانع کند که بی بدیل است و وزیر کشور و رییس جمهور موافق استعفای او نیستند. مردم چهارمحال توجه داشته باشند، بیرون از استان اسطوره است و آنها در طول تصدی استانداری قدردان زحماتش نبوده اند.

جناب دشتکی ما مردم ایلام با سپاسگزاری از شما خواهان استعفا و خدمت در استان خودتان هستیم .