شهریار، ( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز مشارکت در ساخت سریال «بی‌قراری ۲» را که از شبکه ۲سیما پخش می‌شود، گامی مهم و موثر برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تبریز دانست.

ایرج شهین‌باهر دیشب با حضور در برنامه تلویزیونی «بیر گئجه، بیر گوروش» شبکه استانی سهند، اظهار کرد: برای توسعه گردشگری، باید تمام دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند و شهروندان نیز تلاش کنند میزبانان خوبی برای مسافران باشند.
وی تصریح کرد: با آمدن هر مسافر، حداقل ۱۰ شغل ایجاد می‌شود. به همین خاطر باید برای رونق اقتصادی شهرمان به بحث گردشگری و توسعه آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی و هنری در معرفی داشته‌های تبریز برای گردشگران، گفت: در این راستا سریال «روزهای بی‌قراری» با مشارکت شهرداری تبریز و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده که از ۱۷ فروردین از شبکه ۲ سیما به روی آنتن می رود.
وی توضیح داد: در این سریال تلویزیونی تقریبا بیش‌تر مکان‌های دیدنی و زیبایی‌های تبریز برای مخاطبان به نمایش گذاشته شده که بی‌شک در تبلیغ و معرفی شهرمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود انتقادات مسافران درباره آسفالت سطح شهر را به‌جا دانست و افزود: افزایش بارندگی‌ها در سال ۹۷ و از طرفی دیگر افزایش چندین‌ برابری قیمت قیر نسبت به سال‌های گذشته باعث شد روند آسفالت‌ریزی در سطح شهر با مشکل مواجه شود اما با این حال ما در حوزه لکه‌گیری و آسفالت اساسی اقدامات خوبی هم انجام دادیم.
شهین‌باهر تاکید کرد: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی مبنی بر افزایش میزان بارش‌ها در بهار سال جاری، ما برنامه‌های عمرانی خود از جمله آسفالت را بیش‌تر برای تابستان برنامه‌ریزی می‌کنیم چرا که همزمان‌ بودن بارش باران و آسفالت‌ریزی باعث کاهش عمر و کیفیت آسفالت می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدامات شهرداری تبریز برای استقبال از بهار گفت: شهرداری تبریز امسال نیز طبق سال‌های گذشته فعالیت‌هایی از جمله برپایی ایستگاه‌های راهنمایی مسافران، توزیع نقشه در ایستگاه‌ها و کمپ‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های عرضه صنایع دستی و نیز کارواش رایگان خودرو در ورودی های شهر انجام داد که با استقبال خوب مسافران مواجه شد.
وی درباره اقدامات صورت‌گرفته برای زیبایی و تزئین شهر، اظهار کرد: کاشت ۲ میلیون بوته گل در مناطق ۱۰ گانه تبریز، نظافت سطح شهر ۲ بار در هر روز، نظافت ویژه ورودی‌های سطح شهر و نصب المان‌های نوروزی از جمله اقدامات شهرداری تبریز در این حوزه به شمار می‌رود.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۲ الی ۳۰ دستگاه اتوبوس‌ تبریزگردی به صورت رایگان در ایام نوروز مسافران را جابه‌جا می‌کردند، گفت: حدود ۷۵ هزار نفر از مسافران و شهروندان از اتوبوس‌های تبریزگردی در این ایام استفاده کردند.
شهین‌باهر همچنین با بیان اینکه ۱۰۰ غرفه عرضه صنایع دستی در موزه‌ها و خانه‌های تاریخی تبریز در ایام نوروز برپا شده بود، تشریح کرد: در این ایام موزه‌ها و خانه‌های تاریخی تحت مالکیت شهرداری هم پذیرای مسافران بودند که با استقبال خوبی مواجه شدند؛ به‌طوری که موزه شهر و شهرداری تبریز با حدود ۸۰ هزار نفر بازدید کننده در ایام نوروز، رکورددار میزان بازدیدکنندگان در میان موزه‌های سطح شهر بود.