شهریار،( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در این شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای مالی، کم حاشیه‌ترین شهرداری کشور بین کلانشهرهای مختلف طی سال ۹۷ بود.

ایرج شهین باهر امروز در جمع معاونان شهرداری تبریز با اشاره به خدمات صورت گرفته در سال ۹۷ گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال ۹۷ شاهد موفقیت ها و اقدامات بزرگی در سطح شهر بودیم و باید این اقدامات در سال ۹۸ نیز تداوم پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه سال ۹۷ سال خوبی در مجموعه شهرداری تبریز بود، ادامه داد: در سال ۹۸ نیز انتظارمان این است که با تلاش بیشتر، موفق تر و مثبت تر از سال ۹۷ ظاهر شویم.

شهین باهر ادامه داد: ۹۷ اولین سالی بود که بودجه آن را خودمان نوشتیم و به خوبی هم اجرا شد و در سال ۹۸ نیز باید بهتر از این عمل کنیم. باید با همدلی و همراهی تمام مدیران برنامه های پیش رو به خوبی ادامه پیدا کند.

شهردار تبریز با اشاره به جنگ اقتصادی که کشورمان درگیر آن است گفت: وضعیت بحرانی است و باید در این سال تلاش بیشتری داشته باشیم. وضعیت فعلی اقتصاد کشور نیازمند تلاش شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه فصل کاری در تبریز حداکثر ۶ ماه است، گفت: باید استارت خوبی از اول سال داشته باشیم چراکه ۹۸ سال عمرانی شهرداری تبریز طی این دوره خواهد بود. در این سال باید بحث پروژه های عمرانی پررنگ تر از گذشته باشد.

شهردار تبریز همچنین به توجه شهرداری تبریز در تکمیل زیرساخت ها اشاره کرده و گفت: توجه به ایجاد زیرساخت ها امروز تاثیر خود را نشان داد و شاهد بودیم که احداث ۷ کانال طی سال ۹۷ در تبریز باعث مصون ماندن این شهر از وقوع سیل شد. بارش باران و وقوع سیل در سایر شهرها ضرورت احداث این کانال ها را مشخص می کند.

شهین باهر با تاکید بر اینکه احیای مسیل ها طی سال ۹۸ نیز تداوم پیدا می کند، گفت: قبل از وقوع حوادثی همچون سیل باید زیرساخت های لازم برای مهار آن ایجاد و تکمیل شود.

وی سپس به ضرورت سرمایه گذاری در شهر و درآمدزایی تاکید داشت.

شهین باهر در ادامه به اولویت بندی پروژه های مختلف عمرانی نیز تاکید کرد و گفت: باید برنامه ها و طرح های مختلف طبق زمان بندی دقیق و اولویت بندی پیش رود.

شهردار تبریز موضوع آسفالت را دیگر ضرورت های شهری عنوان کرد و گفت: باید در خصوص آسفالت اساسی مسیرها و خیابان ها نیز برنامه ریزی و اولویت بندی داشته باشیم تا طبق آن پیش رویم.شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در این شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای مالی، کم حاشیه‌ترین شهرداری کشور بین کلانشهرهای مختلف طی سال ۹۷ بود.