( شرح آنلاین ) - تولیدکنندگان کفش در تبریز با مشکلات و موانع بسیاری روبرو هستند و برای رونق تولید، باید موانع تولید برداشته شود. تولید و فروش مشکلات خاص خود را دارند و با هم تفاوت داشته و باید مشکلات تولید و فروش به صورت زیربنایی حل شوند تا شاهد رونق تولید باشیم.

متاسفانه مشکلات تولید از سوی دولت حل نمی شود و این در حالی است که خوشبختانه از لحاظ دانش و تجربه و توانایی در صنعت کفش مشکلی نداریم، ولی مشکل نبود مواد اولیه مناسب و تکنولوژی خوب است و دولت باید در راستای حل این مشکل اقدام نماید.

متاسفانه برخی تولیدی های به فکر توسعه کسب و کار خود بوده و هرگز به فکر تقویت تولیدی های کوچک نیستند این در حالی است که باید در جهت تقویت تولیدی های کوچک و به عبارتی زیر پله ای تلاش کرد، برای توسعه صنعت کفش باید تولیدی های کوچک تقویت و مورد حمایت قرار گیرند.

متاسفانه برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس از ایجاد فروشگاه و توجه به امر بازار سخن می گویند و این در حالی است که تا زمانی که مشکل تولید مرتفع نگردد و مواد اولیه با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار نگیرد، نباید انتظار فروش خوب داشته باشیم.

اگر تشکلهای صنفی متحد باشند و دولت هم موظف شود یکسری اختیارات به اتحادیه ها بدهد آن موقع شاهد توسعه صنعت کفش و رونق تولید خواهیم بود. متاسفانه اتحادیه ها قدرت اجرایی ندارند و باید تمام تلاش دولت افزایش اختیارات و قدرت اجرایی اتحادیه ها باشد تا بتوان در جهت حل مشکلات صنفی گام برداشت.

ارتقای تولید و حل مشکلات آن عامل اساسی در جهت رونق تولید بوده و چاره ای نداریم که با وحدت و یکپارچکی مشکلات را مطرح و در جهت احقاق حق فعالان این صنعت تلاش کنیم تا شاهد رونق تولید باشیم.

امیداست امسال که در سال رونق تولید قرار داریم با حمایت های عملی دولت شاهد رشد و توسعه صنعت ریشه دار کفش باشیم.