تسنیم، (شرح آنلاین) - فرمانده سپاه شبستر با اشاره به پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی گفت: این تسهیلات کم بهره برای توسعه تولید اعطا می‌شود و در سال ۹۷ بالغ بر ۳۶۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان اعطا شده است.

سرهنگ پاسدار محمد رضایی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان شبستر اظهار داشت:اصحاب رسانه خودشان در بحث سازندگی سهیم بوده و از یاوران بسیج سازندگی هستند.

وی با اشاره به مأموریت‌های بسیج سازندگی افزود:سپاه و بسیج همیشه همراه مردم بوده و هرجایی نیاز بوده سپاه پاسداران ورود کرده و نقش آفرینی کرده است و سپاه پاسداران در بخش‌های مختلف از جمله دفاع از اسلام و مسلمانان و محرومیت زدایی و گسترش عدالت و ترویج اسلام ناب محمدی در کشور می‌درخشد.

فرمانده سپاه شبستر خاطر نشان کرد:در حادثه سیل اخیر ۷۰ میلیون تومان پول نقد ومعادل ۱۸۰ میلیون تومان اجناس غیر نقدی توسط مجموعه سپاه ناحیه شبستر در سطح شهرستان جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی عنوان کرد:کمک به طبقه محروم از وظایف سپاه است و در سال ۹۷ تعداد ۸ باب مسکن محروم در سطح شهرستان شبستر توسط گروه‌های جهادی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)احداث شده و تلاش می‌کنیم تعداد این واحدهای مسکونی را در سال جاری افزایش دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: راه اندازی ۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات زوددبازده از فعالیت‌های بسیج سازندگی در طول سال ۹۷ است و همچنین به توسعه ۱۹ کارگاه کوچک تولیدی با مشارکت کمیته امداد توسط بسیج سازندگی کمک شده است.

فرمانده سپاه شبستر با اشاره به مأموریت‌های دیگر بسیج سازندگی یادآور شد : کلاس‌های آموزشی مختلف از جمله کشت گیاهان دارویی، پرورش دام و طرح بسیج همگام با کشاورزی در طول سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی ابراز کرد:این تسهیلات کم بهره برای  توسعه تولید اعطا می‌شود و در سال ۹۷ بالغ بر ۳۶۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان اعطا شده است .

رضایی با تاکید بر اهمیت محرومیت زدایی اظهار داشت:در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به اقشار محروم جامعه سپاه ناحیه شبستر اقدامات مختلفی در دست اجرا دارد.

فرمانده سپاه شبستر ادامه داد:طی سال ۹۷ تعداد ۱۶ صندوق قرض الحسنه در مناطق مختلف شهرستان با تسهیل گری بسیج سازندگی  تشکیل شده و در سال جاری نیز ۲۹ صندوق تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: نقش سپاه خدمتگزاری با اخلاص به مردم شریف و نجیب جمهوری اسلامی ایران است و مدال افتخار سپاه پاسداران نوکری به مردم ایران اسلامی است و این مدال را با هیچ مدال دیگری عوض نمی‌کنیم.

رضایی با تاکید بر خدمتگزاری به مردم و نقش آفرینی سپاه پاسداران در این عرصه خاطرنشان کرد: هرجا نیاز باشد در خدمت به مردم و حل مشکلات مردم ورود می‌کنیم و ما نوکر مردم هستیم و باید توجه کنیم که مردم به حد کافی آقا بالاسر دارند.

 

 

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶/