تبریز،فارس،( شرح آنلاین) - رئیس دانشگاه تبریز گفت: در تازه‌ترین رتبه‌بندی تایمز دانشگاه تبریز در رشته علم بیولوژیک در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

میررضا مجیدی در تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: در این رتبه‌بندی برترین‌ دانشگاه‌های جهان در رشته علم بیولوژیک معرفی شده که در میان برترین‌های جهان نام ۱۷ دانشگاه ایرانی به چشم می‌خورد که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنها است.

به گفته وی در این رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تبریز و تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به‌دست آورده‌اند.

گزارش فارس حاکی است، بر اساس داده‌های سایت رسمی مؤسسه تایمز هایر اجوکیشن، ۱۰ جایگاه نخست در رتبه‌بندی دانشگاه‌های مشهور جهان در سال ۲۰۱۹ مربوط به دانشگاه‌های انگلیس و آمریکاست و دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج برترین دانشگاه‌های جهان در رشته علم بیولوژیک در سال ۲۰۱۹ هستند.

یادآور می‌شود؛ مؤسسه تایمز با جمع‌آوری اطلاعات حاصل از بزرگ‌ترین بررسی جهانی بر اساس نقطه‌ نظرات اعضای علمی و آکادمیک برجسته در دانشگاه‌ها، فهرست مشهورترین برندهای دانشگاهی را منتشر می‌کند و این پایگاه یکی از مهم‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و … یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/