مهر،( شرح آنلاین ) -نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت از فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: باید در این ماه به صورت ویژه ای به فکر فقرا و نیازمندان باشیم.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز داشت: باید در ماه مبارک رمضان از خرج‌های اضافی پرهیز کنیم و از نیازمندان حمایت کرده و در جشن‌هایگلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده جشن گلریزان برگزار می‌شود افزود: امیدواریم با پرهیز از هزینه‌های اضافی پدران در بند را به سفره‌های گرم افطاری خانواده‌شان برسانیم.

آل هاشم با تاکید بر اینکه باید در ماه مبارک رمضان صدقه دهیم، ادامه داد: باید در محل کار و در بازار و خانه صندوق‌های خیریه‌ای ایجاد شود و در آنها از نیازمندان حمایت کنیم. البته صندوق صدقات کمیته امداد و مستمندان نیز وجود دارد تا پول‌ها به دست نیازمندان برسد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های افطاری با پول بیت المال گفت: افطاری با بودجه دولتی حرام است و باید ادارات از دادن افطاری خودداری کنند.

قرآن به برکت انقلاب اسلامی از مهجوریت درآمد

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش با قرآن کریم انس پیدا کنیم، گفت: همه به قرآن احتیاج داریم و این شامل جامعه بشریت هم می‌شود و این قرآن است که با استکبار، ظلم و طغیان، طاغوت، قدرت شیطانی مقابله می‌کند. در این ماه باید بیشتر قرآن خواند، چراکه هر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند، همانند فردی است که در غیر ماه مبارک رمضان قرآن را ختم می‌کند.

آل هاشم افزود: باید عامل به قرآن باشیم، حفظ و یا خواندن قرآن کافی نیست و باید آن را درک کرده و به آیات آن عمل کرد. بدون شک به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم از مهجوریت خارج شد.

تقدیر امام جمعه تبریز از هواداران تیم تراکتورسازی

وی سپس با تقدیر از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز گفت: هواداران تراکتورسازی در بازی گذشته مقابل پرسپولیس تهران اخلاق اسلامی و ورزشی را رعایت کردند و من از آنها تشکر می‌کنم و برای تیم محبوب تراکتورسازی از خداوند آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان سپس در خصوص برخی شایعات برای انتصاب یک مدیر در تبریز گفت: بنده در عزل و نصب هیچ دخالتی ندارم ولی نظارت دارم. یک فرد را به یک جایی منصوب می‌کنند و می‌گویند که آل‌هاشم گفته و سفارش کرده است. هر کسی در هر جا به سختی می‌افتد مدعی می‌شود که آل هاشم سفارش کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه من روی کار مدیران نظارت خواهم کرد، گفت: مدیری که در راه درست را رفته و کار درست باشد، بدون شک مورد حمایت بنده است.

آتش نشانی تبریز کمبودهایی دارد که باید برطرف شود

وی با اشاره به آتش سوزی در بازار تبریز گفت: کمبود امکانات و تجهیزات موجب می‌شود تا مهار آتش طولانی شود و از شهرداری و شورا می‌خواهیم نسبت به بروز کردن تجهیزات تلاش کنند.

آل هاشم با بیان اینکه به پله‌های آتش نشانی با ارتفاع بلند نیاز داریم، گفت: گسترش زیرساخت‌ها از جمله مانیتورینگ نیز ضروری است، از طریق مانیتورینگ نظارت و کنترل افزایش می‌یابد و با کنترل مرکزی می‌توان تجهیزات و امکانات را افزایش داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید مسئولان و شرکت‌های بیمه برای رفع خسارت‌های بازاریان تلاش کنند، گفت: البته باید از آتش نشانان نیز تشکر کنم، آتش‌نشانان با دل دریایی به دل آتش زده و تاریخ فاخر را از شعله‌های خشمگین نجات دادند. فداکاری آتش‌نشانان کمتر از فداکاری آتش‌سوزی‌های گسترده نیست چراکه دسترسی به نقاط مختلف بازار سخت است.

وی از تلاش نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و ستاد بحران و شهرداری نیز تشکر کرد و گفت: آتش در کمتر از ۵ ساعت خاموش شد و البته باید در این بین بازاریان نیز اقداماتی انجام دهند تا شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

آل هاشم با بیان اینکه باید نگهبانانی در نقاط مختلف بازار گذاشته شود، گفت: مشخص نیست که این آتش از کی شعله‌ور شده بود و اگر نگهبان مستقر بود حتماً زودتر اعلام می‌کرد و خسارت‌ها به این میزان نمی‌شد.