تبریز، فارس، (شرح آنلاین) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نقش بسیج سازندگی، همان نقش جهادسازندگی است و بلکه سنگین‌تر و موثرتر است و جوانان مومن و متعهد در لباس سازندگی با محرومیت‌ها مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهردیروز در دیدار مسئولان گروه جهادی استان با بیان اینکه نقش بسیج سازندگی، همان نقش جهادسازندگی است، اظهار داشت: با ادغام جهادسازندگی در وزارت کشاورزی رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر فرمودند تا همچنان مسیر سازندگی و محرومیت‌زدایی از مناطق دور افتاده تدوام داشته باشد.

وی افزود: خدمات جهادسازندگی در همه زمینه‌ها از جمله برق، آب، راه و بهداشت بی‌نظیر بوده است از طرفی، جهادسازندگی در جنگ و دفاع هم در ایجاد پل و خاکریز در خط مقدم و راه‌های ارتباطی فعال بود و نقش بسزایی داشت.

 آل‌هاشم ادامه داد : در جریان سیل اخیر، فداکاری بسیج سازندگی  در آق قلا، لرستان، ایلام و خوزستان را شاهد بودیم که برگرفته از همان روحیه جهاد سازندگی است که در اقصی نقاط ایران عزیز جریان دارد.

وی با بیان اینکه روحیه ناب و انقلابی که نیاز امروز جامعه ماست از ویژگی‌های بسیج سازندگی است گفت: معیار حرکت در بسیج سازندگی نیت خالصانه خدمت همراه با همت والای جهادی است که استمرار آن آبادانی و نشاط به جامعه هدیه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: تحقق تمدن اسلام در افق ۵۰ سال آینده، در گرو تربیت نسل انقلابی است که از این رو تربیت چنین نسلی در حوزه خدمت رسانی به عهده بسیج سازندگی سپاه گذاشته شده است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: پیشرفت نظام اسلامی، امروز فقط با روحیه انقلابی میسر است و روحیه انقلابی حافظ کشور در برابر تهدیدات پیدا و پنهان دشمنان است.

 

الف – ب ۶۶/